karinochwilma

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Nu har björnen kommit till Gustavsvik

Av karin - 26 januari 2010 18:13

I morse hade Gun dammat av sin gamla päls. Conrad och Posh var väldigt konfunderade. Posh gick bakom Gun hela vägen och skällde på den stora björnen som hade sällat sig till promenadsällskapet. Gun tyckte det var konstigt "hon borde ju höra på rösten att det är jag", sa hon. Jag tror lilla Posh tänkte "Vilken jättestor björn, och den har ätit upp Gun!!!"  .


 


Conrad skällde också ut den stora stygga björnen och sen sprang han och ställde sig bakom husse. Precis en sån hund man vill ha med sig ut i björnskogen, dah!


Jag får väl hålla med om att Gun såg lite björnlik ut även om jag tror det var räv eller nåt. Wilma matchar den väldigt bra färgmässigt och någon föreslog att Wilma kunde bli en bra accessoar. What!!! .


Jag gillar inte pälsar själv och speciellt inte från djur där man inte tar vara på köttet också. När jag var på Grönland fick jag se hur man verkligen tog vara på precis varenda liten del av sälarna de jagat (det var inte sälungar). Det var inte bara skinnet utan en massa mat, det var bara labbarna man inte tog hand om. Det kändes i alla fall mer naturligt.


Pälsen sjunger för övrigt på sista versen och tappar små tussar, så det börjar att bli lite skabbräv över det hela. Gun har lovat att jag ska få den när hon kasserar den, så att jag kan göra dummisar. Bättre det än att den bara slängs.


Wilma har också börjat att tappa tussar. Det är misstänkt nära ett löp tror jag. Kanske i slutet av februari. Dålig tajming kan man tycka att tappa hår nu när det är så kallt. Wilma löper med 4,5-5,5 månads mellanrum, supertrist. Men löper hon i slutet av februari-början av mars så blir hon ju klar tills tävlingssäsongen i alla fall. Jag hoppas hoppas nästa hund inte löper så ofta.

 
 
Helena

Helena

26 januari 2010 18:33

Stackars gunsan som hamnat i den stora björnens käftar;-) ang reglerna...står det inte lite senare att momentet är slut när tävlingsledaren kommenderat föraren att hämta hunden?

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

26 januari 2010 22:49

Vilken tur att det "inuti" räven bara var lilla vanliga Gunsan och att ingen 4-bening gick till attack :-)

Ikväll har vi varit och hälsat på en liten flattekille (drygt 12 veckor), så bedårande söt... tänk att Beck var så liten för bara ett litet litet tag sedan.

Har du funderat på om du kanske kan använda Wilmas tussar oxå till något?

Kramizar

http://stadsflattarna.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

27 januari 2010 08:57

haha vilken otäck björn;)

http://jjuniocola.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

27 januari 2010 19:17

Björnarna ska väl ändå sova i sina lugna bon den här årstiden, eller *fniss* !?!?
Njuter du för fullt nu då ? Typ lugnet före stormen alltså :-)))
Tänk vad mycket skoj en stollare ska kunna lära en liten oskyldig vappe ;))

Kramizar

http://icelolly.bloggplatsen.se

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

28 januari 2010 12:07

Tro tusan att man måste skälla. En pratande räv, stor som en björn!!!

http://vitherde.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Skapa flashcards