karinochwilma

Direktlänk till inlägg 3 september 2009

Inte mycket till träning

Av karin - 3 september 2009 17:24

Men jag skulle kunna ha en kurs i servettvikning. Har just nu en liten utställning hemma som Peter ska få ta del av när han kommer hem. Lutar åt en vikning som ser ut som ett segel. Det är ju ändå lite vatten/vind tema :-)


Ett litet bröllop hemma betyder mer jobb än om vi hade gift oss i stadshuset och hyrt in oss på någon festlokal. Idag när jag var på apoteket kom jag att tänka på svininfluensan, och att det kanske är bra att ha handsprit när vi är så pass många.


Karin: – Har ni sån där handsprit? Vi ska ha fest hemma...

Här började expediten att asgarva och det tog ett tag innan jag förstod vad jag hade sagt.

Karin: - Jag menar, den kanske kan vara praktiskt...

Jag var ju tvungen att skratta jag också. Snacka om att var insnöad in sina egna tankebanor! Spriten var i alla fall slut, slut även hos leverantörerna. Vi får tvätta oss extra noga med tvål och inte kramas för mycket istället.


Jag hoppas ni alla gör solhälsning varje morgon, för på lördag vill vi ha soligt, varmt och vindstilla. Våra kompisar som ska spela och sjunga på bröllopet var ner på ångbåtsbryggan häromdagen och provade. Då blåste det så mycket så Kjell var tvungen att spela i motvind för att inte stråken skulle lyfta och flyga iväg i vinden :-O


Någon hundträning blir det inte så mycket av. Vi har promenadträningar. Stopp och inkallningssignal på väg hemifrån och fritt följ träning på hemvägen. Har kommit på en övning som blir som en liten dans :-) Vi gör starter till vänster eller höger, går en liten bit framåt och gör halter åt det andra hållet. Det går inte fort att komma hem, men vi har ganska kul på vägen.

 
 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

3 september 2009 18:31

Du är så himla pysslig och söt av dig! :-)
Ta ett kort av alla dina verk så vi får beskåda vetja ;) Självklart dansar jag soldansen så att det står härliga till, men misströsta inte om det blir lite regn, för det ska tydligen betyda tur om det regnar på bröllopsdagen.

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

Stina

3 september 2009 22:10

Hej! Nej det finns inga juniorjaktprov officiellt längre... MEN på Tollarspecialen är alla jaktprov inofficiella och heter Juniorklass, Nybörjarklass och Mästarklass. Alla prov går som B-prov, alltså alla möjliga (och omöjliga) sorters fåglar och ingen tolling. Mästarklassen går dock på dummy och det för att verklighetens elitklass också går på dummy!
Hoppas du blev lite klokare :)

 
Anna

Anna

3 september 2009 22:22

Solen ska skina på lördag, enligt rapports väderprognos! Men vi gör solhälsningar också för säkerhets skull!!
Kramar Anna

http://anna-lindkvist.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

3 september 2009 22:32

Vi solar oss allt vad vi kan och hälsar så mycket till er som har en massa att stå i ;)))

Kramizar !!

PS Om ni till helgen hör nåt i luften som surrar, så är det bara Lizzie med flock som för er giftaslystna hurrar !!

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

3 september 2009 22:54

Jag blev så trött av att gra solhälsning och dansa soldans att jag slocknade på sängen på eftermiddagen! Klart vi fixar sol till er men som sagt ite regn skall man ha på bröllopsdagen sägs det men det hade inte vi och vi har ju "stått" ut med varann i snart 19 år så det går nog bra utan regn också :)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

3 september 2009 23:34

Nu är det bra nära... vi håller tummarna för fullt för både solsken & vindstilla :-)

Så roligt att du kan vika servetter, jag är skitkass på det... oftast hamnar dom "utfällda" i glasen, VÄLDIGT kreativt :-(

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
Annica

Annica

4 september 2009 08:36

Vika servetter låter skoj, absolut som en segelbåt tycker jag!! Härligt väder, klart det blir ;-) Thomas och jag gifte oss på hans föräldrars brygga en dag i augusti för sju år sen. Så varmt att vi svettades floder.. Maken höll på att flyta bort i kavajen, ah ha. All lycka önskar vi er!!

http://www.ryegates.se

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

4 september 2009 15:19

Oj, mycket att grejja med - japp solhälsningar blir det nu varje dag så att ni får bra väder på er underbara dag!!!

Jo, helt rätt.. Asta är mer fokuserad på att spåra än att plocka pinnar. Försöker därför komma ihåg att ha en pinne över. Innan vi tar spåret lägger jag den på marken så att jag kan Klicka och Belöna henne för att hon tar upp den. Funkar mycket bra för oss! KB=Klick-belöning

http://vitherde.wordpress.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

4 september 2009 17:44

Weeeeeee, imorgon händer det!!!!

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

4 september 2009 18:33

Är alla förberedelser klara? Vi ska tänka på er imorgon....vilken tid skall vi börja tänka? Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

4 september 2009 19:57

........senaste prognosen: SOLSKEN i morgon!

 
Stella och Doris med matte Lotta

Stella och Doris med matte Lotta

4 september 2009 21:30

Bara kikar in och önskar er all lycka i morgon, hoppas att dagen blir precis som ni vill ha den!!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

4 september 2009 21:48

Varmaste lyckönskningar kommer här till de tu som imorgon skall bli HERR & FRU!

Kramar i massor

http://wallander.blogg.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva..

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva..

5 september 2009 09:26

grattis grattis, idag är det er stora dag:)Hoppas att vädret blir OK i stockholm idag och att ni får en väldigt lycklig dag..ja och fortsatt liv tillsammans:)
stooor kram till brudparet:D

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

5 september 2009 13:32

GRATTIS till er båda nu när ni är man och fru (sen 1,5 timme tillbaks)!! Vilket underbart väder ni fick :) Hoppas ni får en fortsatt härlig dag ....och kväll....och natt....och liv tillsammans!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

6 september 2009 14:06

Grattis till det vackra brudparet!
Tack för ett jättetrevligt bröllop, trots att vi missade efterrätten! Vi missade tårtan på det andra bröllopet också, för då var jag helt slut!
Lycka till-kram från Anna

http://anna-lindkvist.bloggagratis.se

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

6 september 2009 18:09

Har ni hämtat er från gårdagen eller är ni fortfarande som i ett "rus" av lycka :) Kramiz

Ps Vi vill se bilder på det vackra brudparet!! Ds

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards