karinochwilma

Direktlänk till inlägg 12 september 2009

12 liter kantareller

Av karin - 12 september 2009 21:13

Förra året tävlade jag i appellen. När jag skulle lägga spåret så var det MASSOR av kantareller där spåret gick. Jag var ju tvungen att koncentrera mig på att lägga spår och allt jag kunde se var svamp. Dagen efter åkte jag tillbaka och plockade. Idag var vi där en timme ungefär och fick ihop ca 12 liter trattisar. Man blir lite hagalen för att uttrycka sig milt :-) Men vi kunde inte stanna längre. Nu ikväll har vi rensat och förvällt alltihop, det tog nog två timmar. Men nu har vi fått varsin kantarelltoast och ett glas vin. Fantastiskt gott!

 
 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

12 september 2009 23:30

Bra skörd må jag säga och inte fel med en toast med nyplockade kantareller, mums!

Ja... imorgon är det jaktprovsdebut i Danmark och här är en må ni tro som är skitnervös redan.

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
Ingen bild

Stina & Tengel

13 september 2009 08:50

Varför skulle man inte kunna ha två tollartikar? Själv blev jag varnad för att skaffa mig en till hane och du anar inte vilken skrämsel propaganda jag utsattes för!!! Men jag visste vad jag ville och gick på min egen magkänsla och tänk så bra det blev ;)
Lyssna inte allt för mkt på vad "folk" säger! Jag känner många som har 2 tollartikar och så vitt jag vet så funkar det. Det handlar nog mer om individer än om rasen...

 
Anna

Anna

13 september 2009 13:43

Oj, det var mkt svamp!! :D
Nää, vit är inte en "tillåten" färg.... men men, de är ju söta ändå;p

Kram!

http://www.odjurenochanna.blogspot.com

 
camilla

camilla

13 september 2009 18:07

Härligt!
Vi har plocka 20 liter lingon idag. :)
Jag bygger på en ny blogg.
Länk finns på min vanliga blogg.
Välkommen in om du har lust :-)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

13 september 2009 20:48

Vad sägs om tisdag på NBK? Helena tävlar ju då så då kan vi ju träna innan och stanna kvar och kolla på tävlingen.
Jag har föreslagit det för Annica också.

Tvåan är absolut inte i en ask, vi har lååång väg kvar. Vi har bara tränat tvåan i en vecka :D


Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

13 september 2009 21:18

Trattisar är ju lite speciella :-)) jag menar man måste nästan tratta på ändan för att se den första och när man väl sett den så brukar man ju se huuuur många som helst !! Lurigt !

I synnerhet som jag alltså på gott och ont inte stått på öronen och därför inte hittat några trattisar heller .. :-((( !

KRAAAAM

PS Börja du vackla i valet av ras, eller !?!? DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

13 september 2009 21:21

Hmm ... skrev precis ett inlägg om trattisar, och jag hann se att det stod 6 kommentarer, åsså blinkade det till och gick tillbaka till 5 .. Ooooops !? Mysko ! Fast min blogg har iofs varit knäpp hela dan !!!

KRAAAM


http://www.lizzieonline.net

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

13 september 2009 21:34

Vi tränar gärna imorgon och på tisdag skall jag ju som sagt tävla och såg att ni kanske tränar samtidigt då :) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards