karinochwilma

Alla inlägg den 7 december 2009

Av karin - 7 december 2009 18:34

...Människan är kanske inte den bästa vännen för hunden...


Idag var jag inne i stan en sväng. Där kom jag ifatt en matte som hade något collieliknande som hon hade satt röda strumpor på (fast utan fot, mer som leggings). Stackarn struttade fram stelt och bakifrån såg det ut som en get. Jag tror inte att den själv hade valt kläderna för dagen   


Vilket påminner mig om ett program jag såg igår morse. Det var Trinny och Susanna, två engelskor som har något program där de hjälper människor att hitta en stil och klä sig snyggare. Programmet jag råkade knäppa på handlade om hundägare :-) Dels damer som mestadels går omkring i praktiska, säckiga hundkläder och gummistövlar hela dagarna och sen såna som klär sin hund som sig själv med mycket bjäfs och volanger. Jag kände väl igenom i den tidigare kategorin, sunknivån kan nog vara rätt så illa ibland. Peter hummade något om igenkännande   .


(Men tydligen räcker det inte bara att se snygg ut för sin man, som Anna Anka ju säger att man måste vara. Läste på dagens löp att paret Anka ska skilja sig...)  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards