karinochwilma

Alla inlägg den 12 april 2010

Av karin - 12 april 2010 08:41

I helgen hade vi 70-årskalas för min mamma. Det var fullt upp med förberedelser och inte mycket tid för annat. Hundarna kunde inte vara med på festen, allergifria lokaler, så de fick bl a vara hos min pappa. Bra träning att vara i lite nya miljöer och utan matte och husse. Wilma har aldrig varit något problem att lämna bort, hon ser alltid till att ha det bra och få uppmärksamhet.


Wilma hittar alltid den bästa platsen att ligga på, i det här fallet pappas säng :-)


Miso har inte blivit lämnad på så många olika ställen ännu, hon är antingen med oss hemma eller hos Helena. Men det verkar som om även hon finner sig tillrätta. När Wilma är med henne så håller hon koll på henne att hon är kvar, ungefär som hon för det mesta rantar efter mig då jag är hemma. Det är bra att de får vara med många olika människor så att det blir lätt att lämna bort sen när vi behöver hundvakt. Med Wilma har jag bara behövt säga nu ska du gå med den och den och lämnat henne. Hon är iofs en ganska självständig hund i såna sammanhang.


Wilma och Miso 17 v, lika stora.


Har tyvärr inte hunnit träna så mycket som jag har önskat, vare sig med Wilma eller Miso. Ska ta tag i Wilmas träning nu ordentligt, det kändes ju kul sist vi tränade.


Med Miso har jag försökt träna in lite trix (som vi hade i läxa). Hade först tänkt att vi skulle träna att backa upp på en låda. Backandet har vi och jag började först med vårt lilla trappsteg in i köket, men Miso vill inte kliva upp på det heller. Vi fortsätter och tränar. Började dessutom träna att hon ska lägga en tass över den andra då hon ligger. Båda dessa moment kommer nog att ta lite mer tid att träna in.


Gjorde det lite enklare för mig (eftersom vi har läxan till på söndag :-) genom att köra 8:or runt mina ben och det har hon börjat att greppa, bra också med ett trix där hon måste stå och vara i rörelse eftersom hon är en eftertänksam liten dam. Har dessutom fortsatt med puppy-yogan, filmade lite. Hon är så himla söt. För att det inte ska bli så tungt att ha henne på armen så vill jag att hon sitter ner. Men hon är ju lite ostyrslig och baken glider bakåt så det är lite svårt för henne :-)




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards