karinochwilma

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Nu har min lilla tjej blivit stor

Av karin - 25 februari 2011 11:00

Jag har ju gått och väntat på detta och i morse var det bloddroppar lite överallt hemma. Papperstestet visade att Miso har börjat löpa ungefär 14 månader och 3 veckor gammal. Det har varit otrolig skönt att hon har väntat så länge, med tanke på att Wilma löpte första gången då hon var 6,5 månad och sen fortsatte löpa var 4-5 månad (som kortast drygt 3,5 månad!). Hopplöst när man försöker att träna och tävla.


Samtidigt är det skönt att Miso nu har börjat löpa, då blir det lite lättare att planera vår, sommar och höst. Förhoppningvis så kommer hon bara att löpa 2 gånger om året.


Idag är hon med på kontoret igen. Hon är otroligt duktig och trevlig att ha med sig. Under veckan nu är det flera som har frågat efter henne och varit lite besviken att hon inte har varit med :-) Ett gott betyg.


Alla tycker dessutom att hon är fin, så blank och fin. "Gör du något särskilt med pälsen, badar du henne ofta?" Ja, säger jag, jag gör ingenting, hon har kanske schamponerats 1-2 gånger i sitt liv och då har det varit för att hon har tagit något gyttjebad innan. Ikväll kommer hon dock få en dusch för fy vad smutsig hon blir av buss och tunnebana. Och vägsaltet är ju inte heller bra för tassar.


Ni förstår att jag är stolt över min fina duktiga hund! Väldigt cool på trång buss full med människor (trots att det är sportlov?!), bullrig tunnelbana, trånga hissar. På kontoret ligger hon och sover, människor kliver över henne, hon blir klappad ibland, kunde låta bli bullarna på låga soffbordet och tar det mesta med ro. Så himla behaglig att ha med sig.

          

 
 
annika

annika

25 februari 2011 15:36

Grattis till stora damen!! Ja visst är det swwet när de äntligen har börjat, hoppas hon inte gör en nikki och håller på i typ 6 veckor hahahahahaha. Å grattis till stora damen som klarar av å vara storstadsböna, visst är det härligt när man har en stor hund och det går sååå bra!
Kram från knas

http://annikasvovvar.se

 
Helena

Helena

25 februari 2011 16:05

Åh duktiga lilla fisen som har blivit stor tjaj! Lillfisen har ännu inte kommit igång men vi får se om hon tar efter syrran när de träffas på tisdag (om hon inte kommit ingång innan det). Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

25 februari 2011 22:23

Se där ja, nu har du två stora tjejer!

Fortsätt att vara stolt du... hon är en riktig pärla :-)

Ha en en bra helg på er!

Kramizar

http://stadsflattarna.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

26 februari 2011 19:33

Härligt att Miso är så cool !!! Himla skönt oxå att hon väntat så länge med löp ! Finns inget tristare än tikar som löper, så som di beskrivit att Wilmenlund gör :-((

KRAMZAR från oss, som fortsätter med det beprövade vilasigiformkonceptet med undantag för ett och annat ridhusbesök :-)))

http://icelolly.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

28 februari 2011 07:05

Japp visst är det skönt att kunna planera litet med tävlingar och så ;-) Och som sagt, min erfarenhet är att blöper de sent första gången så brukar de ha lite längre mellan löpen. Polly var seg och didträ undr löpet men jag har inte märkt något efter. Är det inte sportlov i Sthlm denna vecka??

http://www.ryegates.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards