karinochwilma

Alla inlägg den 26 november 2011

Av karin - 26 november 2011 19:00

Efter mycket föreberedelser var det idag dags för Nacka Cup. Tack vara många duktiga entusiaster så blev det ett lyckat arrangemang. Jag tror inte bara för oss som var funktionärer utan även för de tävlande. Nacka Cup är tydligen känt för att ha fina priser, så också i år.


Wilmenlund och jag tävlade i lkII på förmiddagen. Det var väldigt kallt och blåsigt, men det bekommer ju inte en seglare som Wilma ;-) De senaste veckorna har vi finputsat på rutan, inkallning med ställande, ff och fjärren. Allt har fungerat när jag har tränat själv men strulat när jag haft någon som kommenderat mig. Därför har jag fått mycket hjälp av mina träningskamrater. Det har givit resultat.


Poängmässigt gick det inte så bra, men känslan och attityden var den rätta. Eftersom jag som så många gånger tidigare har sagt att jag aldrig mer ska tävla med Wilma (är ju inte sämre än att jag kan ändra mig), så hade jag bestämt att idag var det viktigast att vi kunde genomföra tävlingen lungt och sansat, med fokus och att vi skulle ha kul ihop som ett team. Jag tycker att vi hade detta. Wilma var alert och med mig, fast hon var taggad så var hon ändå rätt så fokuserad. Hon höll hela programmet.


Inför platsliggningen så hann jag inte mycket mer än ta ut Wilma ur bilen eftersom vi hade startnr 3. För hennes del hade det kanske varit bättre att ha ett lite senare nummer för att hinna aklimatisera sig lite innan. Men det är bara spekulationer. Inför de andra momenten så värmde jag upp rätt så länge helt avskilt från appellplanerna. Med lite lek, hon fick apportera tennisboll, lite ff och puppy-yoga. Allt för att få oss att hamna och stanna i en bubbla tillsammans. Under momenten lyckades hon hålla ihop hela vägen utan att vare sig tappa intesitet eller gå upp i stress. Jag är nöjd med hennes attityd, det kändes som om vi samarbetade.


Platsliggning 6 - Skäller omlägg

(Är besviken på detta. Även om Wilma ibland kan vara orolig på platsliggning så brukar hon inte skälla när jag lämnar henne och hon brukar ligga still med kroppen även om hon tittar sig runt. Men jag kände redan då vi ställde upp oss att hon var väldigt orolig och tyckte att det var lite obehagligt)


Fritt följ 7,5 - Släpper, nosar, bitivis 10, strul sitt

(Wilma inledde med att börja lukta, när jag då sa till henne så skärpte hon till sig och gick resten av ff jättefint - kändes det som iaf)


Läggande 8,5 - tempo

(Jag vet att hon lägger sig långsamt)


Inkallning med ställande 0 - ej stilla, går iväg

(Wilma reste sig upp och började gå när jag hade lämnat henne, när jag sen kallade in henne så provade jag ett ställande vilket hon gjorde ganska bra...)


Sändande med ställande 10

(Detta har vi nött på den senaste veckan och det har känts osäkert, men uppenbarligen har träningen gett resultat ändå. Jag har tränat på längre avstånd än som behövs och rutan i tvåan är ju väldigt nära)


Apportering 8,5 - Startskall, sitter bakom

(tänkte inte själv på startpipet/skall, var nog för fokuserad, tyckte inte att hon satt väldigt mycket bakom men det får jag nog se allt på Helenas film)


Hopp 8 - islag

(jag hörde inte islaget)


Fjärr 9- fint tempo, sitter i två skift

(fick jag beröm för även från åskådare)


Helhet 8


144 p och en 5:e plats (det var två 3:e placeringar och vi var två med samma poäng)


Jag är nöjd över min egen insats, jag tycker att jag gav oss de bästa tänkbara förutsättningar för att lyckas. Trots dåliga poäng är jag nöjd med Wilma också. Hon gjorde många saker bra, även om hon tycker att vissa saker är lite jobbiga. Det var en jättetrevlig dag. Tack Sofia och Susanne som kom och tittade och Helena min vapendragare i vått och torrt :-) Och alla som var med och arrangerade, jättebra jobbat!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards