karinochwilma

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av karin - 12 maj 2012 21:52

Idag ställdes Miso ut i ökl i Ulriksdal. Det var duktiga Sofia som ställde henne, jag är så tacksam för jag hade inte kunnat göra det lika bra själv. Miso är ju inte van att stå och som Sofia sa, det är något man måste träna från valpstadiet. Något vi inte har gjort. Miso var så söt för när Sofia sa "stå" så erbjöd Miso hopp-stå. Det är ju det hon har lärt sig .


Jag har under veckan gjort lite hemläxa och tränat några minuter varje dag på att bara stå. Något lite har nog träningen gett för jag tyckte det såg riktigt bra ut, i alla fall mycket bättre än de två gånger tidigare då jag har ställt henne. Såklart så plockade Sofia fram det allra bästa hon kunde, med de förutsättningar som fanns.


Jag tycker i alla fall att Miso var jättefin och när Peter hörde hennes kritik så utbrast han: – Men, det låter ju jättebra!


Dagens kritik med kvalificering "Excellent":

"Utmärkt typ. Vackert välskuret huvud. Bra hals. Stark rygg. Något lång i länden. Utmärkta ben och tasssar. Välvinklad fram och bak. Rör sig med bra steglängd från sidan. Ngt trång bak. Utmärkt päls. Välvisad och välpresenterad."


           

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards