karinochwilma

Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Jobba jobba jobba

Av karin - 4 februari 2009 20:21

Idag har vi vilat oss i form. Eller rättare sagt Wilma har vilat. Hon och faster Alice fick vara själva idag eftersom jag var tvungen att sticka iväg på jobbmöte. Det var nog ingen vidare rolig dag för dem. I morse träffade vi i alla fall några ur hundgänget. Alice som nog är lite ovan vid att träffa andra hundar på det sättet brukar vara rätt så skällig. Men idag var hon jätteduktig. Hon och Wilma leker aldrig eftersom Wilma tycker att Alice är lite för brutal. Idag hittade Alice en ny kompis i den lilla Maltesern och hon var så försiktig när de lekte. Hon skulle lätt kunna sätta tassen på den lilla tussen och platta till henne. Wilma har blivit en riktig tant. Det var någon som sa att första hundåret är som 20 människorår, 2:a året är som 14 människoår och 3:e året är som 11 människoår. Efter lite gnuggande av geniknölarna och en miniräknare så kom jag fram till att vi är jämngamla, inte för att jag är en tant på något sätt!!!


(Något senare i bloggrymden... Hade visst missuppfattat: 1:a året - 14 människoår, 2:a - 11 år och 3:e - 7 år vilket gör Wilma 32 år. Ok! hon är yngre än jag, men fortfarande tant!).

 
 
lotta

lotta

5 februari 2009 12:08

p sa att han skulle svara på din fråga när han kommer hem från jobbet..han kommer ikväll:) hihi 32 år o tant...å va e jag då, gammelkärring;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

5 februari 2009 14:47

Hej på er, Karin & Wilma!
Vad kul med en malteserkompis! Hihi...:-) Jag hittade den här tabellen på internet om hundens ålder:
HUNDEN MÄNNISKA

2 mån 14 mån

6 mån 5 år
8 mån 9 år
12 mån 14 år
18 mån 20 år
2 år 24 år
3 år 30 år
4 år 36 år
5 år 40 år
6 år 42 år
7 år 49 år
8 år 56 år
9 år 63 år
10 år 65 år
11 år 71 år
12 år 75 år
13 år 80 år
14 år 84 år
15 år 87 år
16 år 89 år

Hihi, svårt att hålla reda på, ganska så ojämt...

Ha det så bra, ni båda!

Kramiz

//C&L:-)

http://latte

 
Latte

Latte

5 februari 2009 14:49

Men det ser ju konstigt ut... Vet ej om tabellen stämmer... Ska inte människa och hund byta plats?

Ha det bra,

//C&L med kramizar

http://latte

 
lotta

lotta

5 februari 2009 16:23

nu har jag tittat igenom filmerna. ni e ju superduktiga. så roligt att se momentet från början o sedan se hur det blir bättre o bättre. det e ju roligt att se hur vovvsarna funderar ..man känner ju igen beteendet så:) jätteroligt att se....fler filmer vill vi se:)å det där du frågade p om när juni flyttar med stjärten..det är väl bakbenskontrollen som jag ju ser att Wilma gör galant som är "skyldig" till det ..tror jag..;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards