karinochwilma

Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

Borta bra men hemma bäst

Av karin - 11 juli 2009 18:42

Wilmas favoritsysselsättning. Bollen fyndade hon i Västervik.


Nu är vi hemma igen efter två veckor på sjön. Första veckan var helt fantastisk med mycket sol och bra segling. Wilma är jätteduktig och ligger still många långa timmar.


Tanken var att vi skulle ta oss till Västervik för att sen ta oss över till Gotland. Men med lite huvudräkning så kom vi fram till att det var 10-12 timmars segling. Kändes väl mycket för Wilma. Dessutom så blev ju inte vädret som vi ville. Andra veckan inleddes med mycket ostadigt väder som nog alla har fått erfara. Till sjöss kan det ju bli väldigt dramatiskt.



I Västervik stannade vi två dagar. Dels för att vänta in väderprognoser och dels för att min rygg hade totalpajat. Jag var tvungen att få en dag i land så att jag kunde få röra på mig lite mer. När vädret inte blev det önskade vände vi norrut igen.


Lite blogging under en Yatzymatch.


Jag hör kanske inte till de mest tålmodiga när det kommer till att sitta i en båt. Så länge det är fint väder och det är bra segling så tycker jag att det är fantastiskt. Men att ligga inregnade flera dagar gör att det kryper i hela kroppen.


Durkarna flyter, 3 cm i sittbrunnen.


På väg norrut så tänkte vi stanna till i Trosa gästhamn eftersom de hade utlovat kuling på norra östersjön och vi ville ligga säkert. Vi var inte de enda som tänkt så för när vi kommit dit på kvällen så var gästhamnen full. Jag höll på att bryta ihop totalt. När jag blir hungrig blir jag som en kinkig 3-åring vars hela värld bryter ihop. Jag såg framför mig att vi skulle behöva segla in i det analkande regnet/stormen.


Fiskrensning övervakas noggrant.


Vi lade dock till tillfälligt och Peter stegade med bestämda steg in mot Trosa centrum och köpte mat och smågodis till mig så att jag skulle bli på bättre humör. Som tur är så är jag lika lätt som en 3-åring att göras glad.



Vi tog oss till Fifång som är vår klubbholme. Torsdagen REGNADE och REGNADE  och REGNADE det. Fredagen däremot var solig men det blåste som bara den. I vindbyarna 19 s/m. Lade vi oss så lågt vi kunde i sittbrunnen så fick vi lite lä och då var det rätt så behagligt att ligga och lyssna på sommarprataren medans vinden ven och båten lutade i vinden.



När godiset var uppätet, yatzytärningarna utnötta och korsorden lösta så började jag fantisera om att skriva en bok. Den utspelar sig på en ö där flera segelbåtar har blivit strandsatta/inblåsta. Till en början är stämningen rätt så gemytlig men efterhand börjar männsikor att dö på de mest intrikata och mystiska sätt...


Vår fina båt.


Nu är jag i alla fall hemma, nyduschad, luktar gott, har pillat i rabatterna och fått bloggat av mig en stund. Nu hoppas jag att det finns några träningssugna kamrater där ute, för vi har inte kunnat göra många knop på den fronten. Nu ska jag kolla in bloggosfären och se vad jag har missat under dessa två veckor med begränsad eltillgång.

 
 
Ingen bild

Helene, Wallander & Beck

11 juli 2009 19:12

Välkomna hem till säker mark :-)

Vad go hon é Wilma... dels när hon skall greppa bollen men ännu goare när hon bara springer förbi Peter när hon kommer upp!

Vilken tur att du fick lite mat OCH godis i lilla magen så att "3-åringen" blev nöjd & glad igen.

Ha en fortsatt bra helg.

Kramizar

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

11 juli 2009 20:15

Thi - hi ! Vi har oxå legat " inblåsta " en gång i Trosa, ( längst in i hamnbassängen och där var det TRÅNGT .. ) och regnet det bara öste ner :-((( vilket iaf medförde att dotran och jag fixade så att teakdäcket blev som nytt igen ( bara att i princip " svabba av " .. ) medan hussen fick ta sig till Södertälje ( tror jag det var ) för att skaffa ett nytt startbatteri så att Trosa känns som världens ände kan jag nog skriva under på * fniss * !!

Söööt bollkalla ( heter det så när det är en tjej som bollar ??? ) hon är Wilmenlund !!!

Kramizar från oss, som inte alls är ledsna över att vi lixom vart kvar på landbacken .. *s* !!

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene, Wallander & Beck

11 juli 2009 20:56

MOR är matte, FAR är husse, ÄLDREMATTE är MORS & FARS äldsta dotter och LILLMATTE är MORS & FARS yngsta dotter... och med sönerna WALLANDER & BECK blir vi flocken LINDEBLAD. Nu har du väl full koll på oss, visst?

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

11 juli 2009 21:45

Vilket ämne hon är för vattenapportering bara avlämningarna blir ltie bättre :-) Men hon springer ju hur långts om ehslt innan hon skakar sig så skakning innan avlämning blir ju inget problem! Tur att du har en snäll och tålmodig make...vi behöver det ibland vi icke tålmodiga! Vi åker inte till tallin förrän på tisdag så npg hinner iv träna allt. Susanne och jag pratade om imorgon eller måndag....vilket passar dig? kram från era kompisar som har längtat såå efter er!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Pebbels

Pebbels

11 juli 2009 22:06

Härligt att ni är hemma igen!
Jag kan tänka mig att segling är helt underbart när det är fint väder, och lite mindre underbart när det regnar dagar i sträck.

Så, vilken dag vill du ses? Jag kan anytime och jag har för mig att Helena kunde både söndag och måndag.

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

11 juli 2009 22:17

Skrev en lång kommentar hör förut men den gick inte att få iväg så nu teatar jag igen!! Men skriver inte så mycket nu då! Tränar gärna imorgon!! Vi har längtat efter er!! Kraaam

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

11 juli 2009 23:29

Men hallå!! Fast mark under fötter och tassar nu!! Skönt!

Jådå, knät har blivit mycket bättre. Idag har jag nog gått på lite för hårt så jag har fått lite extra känning men det är klart förbättrat.

Har varit ute och tränat idag och det var spännande och givande värre idag.

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

12 juli 2009 10:54

Är du sugen på att lära dig några nya jaktövningar? I såfall kanske vi kan träna lydnad en stund först och sen gå upp i skogen och köra lite apportering?!
Och imorgon kanske du vill höra hur apportkastaren låter (utan Wilma) för då kan du får panga och kasta lite åt mig vid sjön (hårdträning på stadga inför WT) :-) Kram kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Karin och wilma

Karin och wilma

12 juli 2009 12:51

Låter som en bra idé. Jag förbannar mig själv för att vi provade startpistolen igår. Berättar sen.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

12 juli 2009 18:43

Välkommen hem! Vad gullig Wilma var som skakade av sej en bra bit från Peter! Men det var väl inövat...Om ni har vägarna förbi är ni välkomna på en bit morotskaka, som jag laddat frysen med!
Kram Anna med familj

 
Lotta, juni o Cola

Lotta, juni o Cola

13 juli 2009 08:31

välkommen i land:)låter så skönt det där med båt ibland(när det är fint väder)o hemskt ibland(skulle få panik med så mycket vattern i båten)jädrar vad solbränd du är, härligt:)haha den där boken lät inte riktigt passande;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards