karinochwilma

Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Vi tog en rövare...

Av karin - 9 september 2009 22:27

...och den gick hem. Ikväll tog vi vårt Lp1, yeeha!!! Skrattande Vi smög iväg till Haninge och kammade hem ett tredje 1:a pris på 171,5 poäng. Hade anmält mig men betalade aldrig in avgiften och tänkte att det var kört, men så mejlade jag dem och de sa att det var ok att betala på plats. Fast de inte brukar göra så. Ibland ska man ha tur och det var skönt att inte ha bestämt sig så långt i förväg (2 dagar innan hinner man inte bli nervös Glad)


Var det de här glasbitarna matte ville ha, kunde hon ha sagt på en gång så hade vi gjort rätt från början :-)


Vi fick startnummer 17 av 19 och jag tänkte att det gällde att ladda Wilma rejält eftersom hon legat och segat till i bilen. Vårt framförande var inte ett av våra bästa, ganska spretigt och okoncentrerat. Vi har haft mycket bättre poäng på varje delmoment (som i Västerås nästan bara 9:or och 10:or, men nollade ställandet). Skillnaden idag var att Wilma utförde och fick poäng i alla moment. Och bästa av allt, hon STOD i STÄLLANDET! (Tack Lotta, jag körde några ministällanden innan momentet).


Platsliggning 10:a

Tandvisning 9:a (ställer sig)

Linförighet 7:a (hund framför förare, släpar i sväng, snett sättande)

Läggande 9:a (ngt segt)

Inkallning (hunden kliar sig, långt tempo, slarvigt avslut) Jag hörde att Wilma kliade sig när jag gick ifrån henne, enligt Helena ganska mycket. När jag vände mig om satt hon som ett ljus Foten i munnen

Ställande 9 (ett par steg)

Apportering 8,5 (dk, tveksamt gripande) men hon höll fint

Hopp över hinder 10

Helhetsintryck 7 (Jag tjoade på och peppade, vilket gjorde att Wilma skällde lite mellan momenten + att hon var lite tramsig, men hellre en peppad och glad hunde, än en som man får släpa runt)


Eftersom jag var osäker på om jag överhuvudtaget skulle åka så ringde jag Helena nu på eftermiddagen och frågade henne om hon tyckte jag var knäpp som gav mig på det igen. Hon tyckte att jag skulle köra hårt och ville dessutom följa med och titta. Tack Helena och Tina, utan er hade det blivit en lång väntan innan vår tur. Jag var ganska nervös idag. Det var nog därför jag laddade järnet också Glad. Nu ska vi träna 2:an på allvar och göra det grundligare än 1:an.


 

Helena passade på att borsta Pudelen. Tina tyckte det var jätteskönt och låg och blundade mitt ibland alla spattiga tävlingshundar.



 
 
Helena & Tina

Helena & Tina

9 september 2009 22:57

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

9 september 2009 23:51

Hipp hipp hurra... vad ni är bra!!!!

Så roligt att det gick vägen för er idag, himlans bra rövare du tog :-)

Pröva igen i 2:an vet ja!!!!

Bamsekramar till er båda

http://wallander.blogg.se

 
camilla

camilla

10 september 2009 00:45

Tjohooo! Grattis!!! Va härligt!!

Jösses det kommer att bli flera valpbloggar att följa i vår ...vilken tur då att även jag är en av dem :)
Länka på du bara,jag länkar tillbaka.

Natti!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Maja

Maja

10 september 2009 01:59

Nemmen, GRATTIS så mye til dere to med Lp1!!! SÅ himla dyktige. og så velfortjent!!!!!!!!!!!;))))))
Ja, vi er veldig heldige som har så mye fin natur rundt oss her i Norge, fins jo nok av topper å bestige! Blir nok VELDIG kult å komme seg til Grekenland å klatre fjell-sikkert en del anderledes!:) Når er det dere reiser?!
Selv ønsker jeg meg tilbake til Yellowstone, WY og Rocky Mountains. Det er nok en ferie jeg aldri vil glemme-helt fantastiskt, og håper man engang får sjansen til å reise tilbake og "hike around". Ha en fortsatt fin uke du og Wilma!

http://majas-skriblerier.blogspot.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

10 september 2009 08:24

Grattis!!!! Vad skönt att det gick vägen!!! :-) Ni har verkligen förtjänat ert LP 1.

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

10 september 2009 08:27

Jo, jag glömde fråga , ni hade ju rätt bra poäng, blev det någon prispallsplacering också? (Jag vann ju i Nynäs på samma poäng).

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

10 september 2009 08:27

Jipppeeee !!!! Tjohoooo vad ni är bra !!! Superdupergrattis !!

Nu kanske hela " bloggänget " kan träffas i Bro med hundar i alla klasser utom ettan ... ;)))) Vi har nämligen inte bestämt om vi ska anmäla till Rättvik eller Bro den helgen .. *s* !
Fast visst ja, dom kanske inte har nån bra klassindelning för nybörjare i makramé där .. Oooops !

En hel hög med grattiskramar kommer iaf här till världens bästa (S)tollare med dito matte från oss i Uppsala !!!

http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm

 
Annika o Diesel

Annika o Diesel

10 september 2009 09:06

JIPPPPPIIIII!!!! Grattis!!!! Nu slipper ni träna ettans moment. Gud va kul! Som ni har kämpat!!!! Jätte grattis!!! //Annika

http://www.annikashundar.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva..

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva..

10 september 2009 11:24

jipiiiiiiiiiiiiiiiiii, vilka tjejer:)GRATTIS o MASSOR MEDKRAMAR!!!heja heja...moooot 2an:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

10 september 2009 11:56

He! Har du hämtat dig från gårdagen :) Är ni på väg till Sandviken nu?

Jag har kommit med på kursen i hund och kattetologi! Du och Susanne står som reserver och efter helgen vet de om ni också kommer med (håller tummar) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

10 september 2009 16:22

Och som ni smög iväg... Jättestort grattis!!! Snart får ni ta en rövare även i tvåan - det verkar ju ge utdelning :D

http://vitherde.wordpress.com

 
Annica

Annica

10 september 2009 18:05

Så himla skoj! Ni är väldigt värda det LP:et!!!!!!!!!! Jag hade faktiskt anmält till Haninge oxå men struntade i att betala, precis som du.. Nu är det bara jag som trampar i ettan *djup suck* . Härligt jobbat!

http://www.ryegates.se

 
Anna

Anna

10 september 2009 19:35

Yey, SuperGRATTIS till Er!! Det var ni verkligen värda :D

KRAM

http://www.odjurenochanna.blogspot.com

 
Agneta

Agneta

10 september 2009 19:51

GRATTIS!!!! Snyggt jobbat! LP1 i hamn nu är det bara sikta in er på 2:an!!! Kul!

Fira ordentligt nu!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Åsa & Tuva

Åsa & Tuva

11 september 2009 07:37

SUPER DUPER GRATTIS till er det var ni värda efter allt kämpande. Wilma fick väl en välförtjänt gobit eftersom du fick dina glasbitar :o)

Kramar Åsa med gänget Leva, Viina, Tuva och Dolly som självklart sänder massa grattis nospussar till Wilma!

http://reddelicious.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

11 september 2009 15:27

GRATTIS KARIN & WILMA! Oj så ni var värda detta. LP1 är inte enkelt att ta... Puh! DUKTIGA NI:-) Ja nu får ni sikta in er på tvåan då.... hihi. Vad mycket vi missat hörni, men det är så svårt nu när jag har så mycket läxor och snart får betyg att tajma in allting. Jag har inte mycket tid över... Men oj vad glad man blir när man går in och ser sådana här saker:-)

Kram på er!

//C&L:-)

http://carolatte.webb.se

 
Stina & Tengel

Stina & Tengel

12 september 2009 22:56

STORT GRATTIS :)
Jag gör vågen o Tengel dansar macarena på bordet ;)

http://www.tengel.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards