karinochwilma

Direktlänk till inlägg 2 maj 2010

Jag snubblade inte

Av karin - 2 maj 2010 20:06

Fast vi var lite sena in i utställningsringen. Har ingen vidare rutin på det där med utställning och som jag redan visste så är det verkligen inte min grej . Idag har Miso och Lystra fått prova på och springa vänstervarv på Flatshow i Södertälje. Lite fånigt kändes det att springa eftersom det bara var jag och Helena i vår grupp, hade tänkt att man skulle kunna smälta in i mängden Om det blir någon mer gång så får jag fixa en handler till Miso.


Syrran vann och Miso kom tvåa (hade ju varit roligt om det hade varit några valpar till). Tydligen var det något med vårt kors som inte var som det skulle, hade Miso viftat lite på svansen så hade vi kunna skyla över de mindre fördelaktiga kroppsdelarna. Men jag tycker att vi fick fint omdöme ändå.


"Feminin tik, bra proportioner. Bra huvud och uttryck. Trillräckliga vinklar fram och bak. Bra ben och tassar. Välformad bröstkorg. Något brant i korset. Rör sig väl med bra steglängd. Trevligt temperament."


Det var en superfin dag, solen gassade och jag känner att jag har fått lite färg. Vi fick också träffa vår uppfödare Annika med familj. Och lilla syster Polly plutt, som minsann inte längre är en plutt, utan lika stor som fisen. Polly linkade obekymrat runt på sitt gipsade ben och har utvecklat ett intressant sätt att huka sig när hon kissar.


Wilma har jag råkat anmäla till tävling i Sandviken  . Jag ska upp till min mamma och tittade om det var någon tävling samtidigt vilket det är. Känns fortfarande inte som vi är klara så vi får ta det som en träningstävling. Kanske hoppa över de momenten som fortfarande inte känns helt hundra.


Men det har varit riktigt roligt att träna Wilma på sistone. Hon är vaken, pigg och med på noterna. Bara positiva vibbar. Wilma är en fantstisk liten hund, ibland glömmer jag bort hur mycket hon faktiskt kan. Hon lär sig fort och är extremt lyhörd. Det fascinerande med henne är att hon läser mig som en öppen bok och agerar därefter. Det känns verkligen som om vi har ett särskilt band. Miso Fiso är också en fantastisk liten (snart stor) hund, även om vi inte har utvecklat samma band ännu. Men hon är cool, låg i buren idag utan ett pip och är lätt att ha med sig   

 
 
Helena

Helena

2 maj 2010 22:50

Tack för idag! Och tänk vilken tur att inte någon av oss snubblade och att du inte tog med dig hinken/skylten som pris :-) Men varför ha en handler nästa gång.....det gick ju som en dans när vi väl kom in i ringen iallafall :-) Kram, vi ses imorgon!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

2 maj 2010 23:04

GRATTIS till fin kritik och säger Helena att allt gick som en dans så lita på henne :-) Nästa gång är det Miso som kommer före LYSTRA!

Vad roligt att ni skall tävla igen du & Wilma... när är det dags?

Kramizar

http://stadsflattarna.se

 
Linn

Linn

3 maj 2010 08:54

Hihi, jag minns med fasa förra året när vi själva sprang på flatutställningen. Jag lärde mig att man INTE ska ställa samtidigt som syster, eftersom min lilla hund bara skulle fram till henne som sprang framför oss.. Oh pinsamt värre, men vi fick ju iaf tröstpris som charmigaste valp :D

Grattis till fin kritik.

http://hundlycka.blogspot.com

 
Lisa & Röja

Lisa & Röja

3 maj 2010 10:50

Röja gratulerar till Miso till en fin-fin placering med, exakt samma scenario som för oss i Strängnäs, tvåa av två och med syrran framför:-)

http://lisashundblogg.weebly.com

 
Gunilla, Asta & Robin

Gunilla, Asta & Robin

3 maj 2010 13:38

Grattis till fin kritik och HP. Lycka till på (tränings) tävling med Wilma!!!
Brukar komma på mig själv med att tänka att Asta ju kan en himla massa saker - hur i hela världen ska jag lyckas lära Robin allt det och lite till ;)

http://vitherde.wordpress.com

 
Jessica, Gnista & Sota

Jessica, Gnista & Sota

3 maj 2010 14:34

Grattis till HP och fin kritik.... Klart att du ska visa Miso själv även nästa gång :)

http://www.skeppartorps.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

4 maj 2010 10:29

Liiiite svårt att kunna smälta in i mängden på duo ;-))) men grattis till hp och fin kritik !!

Kramizar

http://icelolly.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

4 maj 2010 11:01

Grattis till den fina insatsen i vänstervarvandet =)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards