karinochwilma

Alla inlägg den 16 november 2010

Av karin - 16 november 2010 21:45

Vaknade med huvudvärk. Gick en timmeslång promenad med alla hundar. Upptäckte när jag kom ut på gatan att det var snorhalt, och jag hade inte mina älskade Icebugs. Det blev lite spännande, men alla tre hundar skärpte till sig efter att fått en liten förmaning. De gick jättefint tills jag kunde släppa dem i skogen. En som skötte sig mindre bra var Wilma.


Under promenaden kom då och då en doft av bajs (människa tror jag), jag misstänkte min vana trogen Miso. Wilma hade jag efter ett tag i koppel så hon gick bredvid mig hela tiden. När jag kollade in henne lite närmre så upptäckte jag att hon var helt kletig på ena sidan . Det blev dusch när vi kom hem.


Vid det laget hade jag börjat få en migrän, så det blev soffan och täcke. Miso och Lystra tyckte det var riktigt mysigt och lade sig ovanpå mig. Kanske inte mitt val, men bara de låg stilla så gick det bra. Lystra knölade in sig bakom min rygg och snarkade högt . Den fina dagen försvann i ett töcken.


När jag vaknat till så släppte jag ut hundarna på tomten. Efter ett tag när jag kom ut så var Wilma på fel sida av stänglset!!! Hon kom snällt när jag ropade in henne, men hon luktade skit!!! IGEN!!! Andra sidan helt nerkletad 


Jag gick runt hela tomten för att hitta om det var något hål under stängslet. Längst ner på baksidan är en mur som är lägre än stängselt. Skutt, skutt så var Miso och Lystra utanför! De drog iväg och jag hämtade kopplen för att hämta tillbaka dem. Under tiden hade Miso kommit tillbaka, men Lystra stod på andra sidan muren och pep. Då var det tydligen svårt att komma över igen. Kan ha varit där Wilma kom över. Nu har jag i alla fall försökt täppa igen de få hålen som var och barrikerat muren så att de inte ska kunna hoppa över. Wilma fick en andra dusch och var ganska olycklig över det. Gissa om jag tog hänsyn till det...!


Hoppas på bra väder även i morgon, känns som om man behöver alla små ljusglimtar man kan få nu.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards