karinochwilma

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Nu är det dåligt med träning

Av karin - 28 april 2009 19:59

Ni som kanske trodde att vi hade emigrerat/försvunnit/ramlat ner i en jordhåla kan pusta ut nu :-)


Vi är vid liv och vid gott humör. Eller Wilma tycker nog att det är ganska tråkigt för hon har inte fått mycket aktivering de senaste dagarna. Jag jobbar dag och natt och får stjäla lite tid då och då med henne. Vi tränar på med inkallning med ställande, där har vi varken gått framåt eller bakåt. Jag tror inte poletten har trillat ner hos Wilmenlund ännu. Hon ser lika förvånad ut varje gång jag säger varsågod till avståndsbelöningen när hon kommer galopperande. Men hon lystrar och tvärstannar, sen måste jag upprepa varsågod. Såsmåningom så kommer det nog att gå, jag får ge det lite tid. Tålamod är ju min starka sida...hrrm!



 
 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

28 april 2009 20:12

vad bra att ni e kvar:)hihi..tåååålamod;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

28 april 2009 20:23

Jaa va skönt att ni är kvar........... och nu är Vilja hemma också så nu kör vi.......! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
vildaochpebbels

vildaochpebbels

28 april 2009 20:29

Samma här, Pebbels och Vilda är nog rätt uttråkade för vi har inte tränat någonting sedan i lördags. Tänkte höra med dig om ni tränar på nu fredag för då är ju jag ledig :-)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
vildaochpebbels

vildaochpebbels

28 april 2009 20:44

Härligt! :) Är det 10 som gäller?

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

28 april 2009 22:01

Hej Wilma!
Hinner bara säga hej, måste tyvärr gå nu... Men vad skönt med vila ändå, för dig! Själv har jag varit på freestylekurs!

Kraaaaaaaaaaaaam,

//Latte:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

28 april 2009 22:32

Vi tränar gärna på fredag!! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

28 april 2009 22:50

Åh, vad skönt att höra!!! Snart ska du se att poletten ramlar ner!!!!!

Det är bara att träna på!!!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Agneta

Agneta

29 april 2009 07:05

Tack för tipsen, vi ska kanske ge oss på detta ikväll???

Nu är det jobbet som gäller, har jouren denna vecka så det blir lite hit och dit då!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

29 april 2009 16:03

Skönt ! Hade väl varit himla dumt, eller snarare en riktigt dålig idé att gå i ide nu .. * harkl * jag menar nu är det ju snart hoppa i spat som gäller .. typ få´nt jag en körv så huppe je tom i älva .. *s* !

Kramizar !

PS Nu kan du förresten kolla in hur våranses skeppshund får träna dummisvarianten på båten ..;)) ! ( Finns under sjömässig apportering under fotoalbum )DS

http://www.lizzieonline.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards