karinochwilma

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av karin - 5 mars 2010 07:07

Igår var jag på teater med Vickan och Danne. Var med några kompisar på Hamlet på Stadsteatern, helt plötsligt utbrister min kompis:

- Men! Det är ju Vickan och Daniel.

Jag vände mig om för jag trodde det var någon gammal arbetskamrat eller nåt, men det var självaste kronprinsessan med följe som trängde sig förbi i sätena och satte sig snett framför oss. Ni kan tänka er att det blev ett himla liv bland publiken. Det var VÄLDIGT många ungdomar i publiken och alla mobilkameror kom fram. I Pausen var det så klart allt alla pratade om. Men så sa min kompis kvällens kommentar som jag skrattade högt åt i bilen hem sen:

- Ja, men om vi skulle prata om pjäsen ett tag... Den handlar om Hamlet, eller hur? Och hans far, blev han mördad?


Det var typ det hela första akten handlade om. Hur Hamlet, prinsen av Danmark sörjde sin döde far så att han blev galen och lovade att hämnas på hans mördare. Ha ha, undrar var min kompis var hela första akten?! .


MISO ÄR RUMSREN

Nästan i alla fall. Jag var ju så orolig över att hon kanske hade urinvägsinfektion för att hon kissade så mycket. När vi var och tog spruta så frågade jag veterinären som inte trodde det utan att hon bara hade för mycket på gång för att hinna tömma blåsan varje gång, och därför kissade ofta. Efter veterinärbesöket så vände det och nu har hon varit väldigt duktig och säger t o m till när hon vill ut. Det behövdes alltså bara ett veterinärbesök?!  


Vi fortsätter att träna lite smått. Igår började hon att förstå backandet och i morse efter att hon hade tuggat på Peters näsa och så tränade vi en stund på att kliva i en låda och det gör hon nu.


Idag fyller jag år, så ni som vill skicka presenter kan göra det nu  . Dagen till ära så ska jag åka till Ikea och köpa lite förvaring till alla hundprylar. Håller på och inreder en liten garderob till alla grejer. Måste få lite ordning på alla prylar som ligger ÖVERALLT. Sen ska vi hem till Gerd och Lasse på födelsedagssemla.


Det verkar att bli en bra dag. Blå himmel och sol. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards