karinochwilma

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av karin - 22 maj 2010 21:30

Idag har jag varit ledig hela dagen, tjoho! Peter har seglat och jag har varit själv med hundarna. Jag har ägnat dagen åt att fixa i en eftersatt trädgård och fixat på altanen. Ska göra i ordning den så att det blir lite mysigare med en hörna för att chilla i  


Igår när vi käkade middag och satt och pratade blev vi väldigt förvånade när det helt plötsligt satt en hund på bordet!



Peter och jag märkte inte att hon klättrade upp på stolarna och sen helt plötsligt satt på bordet. Jag var ju tvungen att fota, sen åkte hon snabbt ner. Hon försökte några gånger till, men det är en grej vi inte tänker uppmuntra  


Grannarnas barn har helt plötsligt upptäckt att det är jättekul att vara hemma hos oss. Det är väl lite spännande förut har de varit lite blyga, men det har gått över... Småkillarna sitter vid dammen och försöker fånga småkryp och så kommer de och ska kela och busa med hundarna. När det blir lite för mycket av det goda så skickar jag hem dem, men samtidigt så är det ju bra att hundarna får lära sig att vara med små barn.


   


Tanken var att jag skulle ha åkt till klubben och tränat ikväll. Men efter att ha varit ute och jobbat hela dagen så kändes det inte lika aktuellt. Nu väntar jag på att Peter ska komma hem från seglingen. Jag har gjort en rabarberpaj, det händer inte så ofta att jag bakar så det kommer nog som en överraskning. Det blev lite senare än jag trodde. Men det kanske aldrig är för sent för rabarberpaj.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards