karinochwilma

Alla inlägg den 21 september 2010

Av karin - 21 september 2010 20:26

Igår var vi på NBKs jour och tränade. Först fick Wilma och Vilja träna medan valparna satt i bilen. Helena och jag turades om att kommendera varandra.


Övertaggad är bara förnamnet.   Wilma hade fullt sjå att hålla koll på alla andra hundar, luktade runt, var ofokuserad, tokskrek/skällde, och slet i leksaken. Få se nu.

Linförighet, vad är det? Vi brukar ju göra fritt följ. Lukt, lukt.

Läggande under gång. OK

Framförgående. Nja. Hon går framför men, nja.

Inkallning. Var lite lätt i rumpan när jag gick ifrån henne.

Apporten. OK

Hopp över hinder. Ingår det inte lite skall i det momentet?


Sen var det fisens tur. Vi hade tur och fick var med om en andra platsliggning. Miso var jätteduktig och låg kvar hela tiden. Hon började att lukta lite i gräset. Då slänge jag en leksak vid sidan av och hon verkade kunna koncentrera sig bättre på själva liggandet.


Vi tränade lite fritt följ, först med henne framför mig och sen vände jag upp. Vi fick till några riktigt fina positioner.


Jag gjorde även några inkallningar där jag satte ner henne och gick 10-15 meter bort, kallade in. Hon sitter fint och kommer som ett jehu. Hon är så söt, öronen fladdrar och benen går åt alla håll.


Hon var så duktig igår, fast det var andra hundar som sprang och busade, det var mörka skuggor.  


I morse regnade det kopiöst, jag lade ett viltspår till Miso när det hade lättat. Åkte sen iväg och handlade. När jag kom ut hade det börjat att regna igen :-(. Vi åkte i alla fall och tog spåret. Miso börjar att bli säkrare på vad det är vi håller på med. Hon ringade lite men var mycket mer rakt på i spåret.


Innan jag åkte hemifrån låste jag dörren och lade nyckeln i innerfickan tillsammans med mobilen. Samtidigt tänkte jag att det inte var så smart eftersom det är lätt att den följer med när man tar upp mobilen. Det var ju smart tänkt, men inte smart agerat. Mycket riktigt måste det var det som har hänt, för när jag hade tagit spåret och satte mig i bilen för att åka hem så hittade jag inte husnyckeln. Arghh!   


Jag ringde Peter för att kolla när han skulle komma hem. Han jobbade i Eskilstuna idag och skulle inte var hemma förrän tidigast kl 17.00, tre timmar senare. Suck! Jag åkte hem för jag tänkte att någon dörr mot förmodan kanske skulle vara olåst. Sen knackade jag på hos grannen och fick både lunch och fika. Sen gick vi en promenad med alla hundarna. När vi kom hem så hade Peter lyckats ta sig från E-tuna tidigare och var hemma. Nu ska jag skaffa senilsnöre, nycklar som visslar när man klappar och lampor som blinkar. Det är nämligen andra nyckeln på tre månader som jag har haft bort.   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards