karinochwilma

Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

Ett återblickande

Av karin - 14 februari 2009 11:15

Jag har ju berättat tidigare om hur det gick till när vi fick Wilma. Peter gick ju inte direkt ner i brygga och applåderade när jag föreslog att vi skulle skaffa hund. Men så var vi ju och tittade på valparna...


Såna här rumpestumpar kan man ju bara inte motstå.


Sen kom Wilma hem till oss. Fast hon hette igentligen Villemo på kenneln, det var jag som hörde fel när Birgitta ringde och sa att vi hade fått en Wilma.


Jag blir kär på nytt när jag ser dessa bilder, kolla den rosa knubbiga magen.


Wilma älskade att bada redan som väldigt väldigt liten. Och när hon fick ett valprus kl 22.00 varje kväll så åkte sopkvasten på en omgång.


Bad och bollar, det är livet det!


Första sommaren hälsade vi på en kompis på Gotland. Där fanns det en massa att upptäcka. Då var hon väldigt ouppfostrad och stal mat från borden och sprang kors och tvärs, skällde på kor, hästar och katten med kattungarna som hade bo i en buske i hästhagen. Det var också första seglingsommaren. Första gången vi var ute i båten så skällde Wilma i två timmar. Peter höll på att bli galen och ville lämna tillbaka henne. Men redan nästa dag hade vi hittat en bra plats för henne att ligga och hon fanns sig till rätta. Nu är det aldrig några problem oavsett hur mycket det blåser och lutar.



Wilma skeppshund, ombord på den gamla båten.


Vintern 06/07 då Wilma och Mallis var knappt ett år, åkte Mallis igenom isen vid badet. Jag hade lite dåligt samvete efteråt att jag stod och fotade henne när hon försökte ta sig upp. Men det är väldigt grunt där och det gick ganska fort för henne att ta sig upp för egen maskin. Jag hade naturligtvis kastat mig i och fiskat upp henne om jag hade sett att det behövdes :-)


Wilma är lite oroad över sin kompis Mallis.


Vintern 06/07 låg det fina isar på många stället. Här är en vy över Baggensfjärden där vi går våra promenader varje dag. Baggensfärjden ligger dock sällan. Och detta var ju inte direkt någon skridskois om man inte vill köra hoppvarianten.



Och så en lite presentation av några ur Gustavsviksgänget.


Mallis, Wilma och Famme


Wilma, Conrad, Mallis och Valdemar Tax. Och godisstationen.


Vill ni se fler hundbilder och annat så finns det massor på Wilmas hemsida, välkomna på ett besök.

 
 
Latte

Latte

14 februari 2009 13:14

Såklart att matte blir kär i dig x 1000 när hon ser dessa bilder, det blir jag med! Du är bara ffööörrr söt! Och du var duktig som försökte rädda Mallis ute på isen, duktig flicka! Så fina ni tollare är...:-)
HA EN UNDERBAR ALLA HJÄRTANS DAG, WILMA! (Och matte med förstås!)

Kram, kram

//Latte:-)

http://latte

 
Stina

Stina

14 februari 2009 15:17

Nä va lustigt!!! Jag fick valpabstinens igår och bläddarade genom alla bilder på Tengel!!! Hahaha telepati kanske???

Du undra om vi ska ut o tävla... Njae... Strök Tengel från dagens tävling i Borlänge och satsade allt på ett kort! Nämligen debutanten Raiko!!! 1'a pris, 2'a placering och 173.5 poäng blev det!!! Jag är såååå stolt över honom!!!

Att jag strök Tengel beror på att han inte kommer till sin rätt när det gäller ridhus, han ska få tävla sin lilla röda rumpa av sig när dte blir sommar, varmt och utomhustävlingar :)

http://www.tengel.dinstudio.se

 
Stina

Stina

14 februari 2009 16:32

Klart du ska ha en hund till!!!

Det går inte att ha BARA EN!!! Och när man skaffat hund nr 2 så fattar man inte hur man klarade sig med bara en... :)

http://www.tengel.dinstudio.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

14 februari 2009 18:31

Vilka fina alla hjärtans dag och kärleksberättelser!!

Kram till er båda från era träningskompisar som just nu är helt slut efter en härlig träningsdag i E-tuna!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

15 februari 2009 01:59

Härligt med valpbilder, vi blir inte lite sugna heller =/

http://gaztons.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards