karinochwilma

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

träningstävling på Värmdö BK

Av karin - 3 maj 2010 21:48

Ikväll var jag och Wilma iväg och testade våra kunskaper. Taggad är bara förnamnet. Fort och fel skulle man kunna sammanfatta kvällens övningar.


PLATSLIGGNING 10

Denna är jag mest nöjd med eftersom det har varit ett lite svajigt moment. Det var en rörig platsliggning ikväll där 2:orna fick ha platsliggning tillsammans med de som körde 1:an. De gick alltså tillbaka till sina hundar medans vi väntade en minut till. Vi var dessutom gå över ett dike, upp för en slänt och gömma oss bakom ett buskage så det hela var säkert lite märkligt. Men Wilma låg som en sfinx hela tiden.


FRITT FÖLJ 6,5

Detta var kvällens besvikelse för det har gått så bra på träning och jag vet att Wilma kan bättre.


INKALLNING MED STÄLLANDE 5

Dels var längden mellan Wilma och där hon skulle stanna mycket kortare än mellan där hon skulle stanna och mig. Avståndet från mig blev alltså långt. Dessutom så glömde jag bort att jag på senare tid har börjat träna in ett annat kommando .


LÄGGANDE UNDER GÅNG 8

Wilma satte sig först och det gick lite långsamt.


RUTAN 7

Wilma stod i rutan fast vid ena konen och jag tog ett dk och flyttade in henne i mitten. Korkat, hade jag ju inte behövt eftersom hon faktiskt stod i rutan.


APPORTERINGEN 0

Taggad hund tjuvstartade


HOPP ÖVER HINDER 9,5

Jättebra uthopp, ett litet gläfs och dåligt avslut.


FJÄRREN 7

Gick bra förutom ett litet gläfs.


HELHET 8


Tack för sällskap Helena och Lystra.


 
 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

4 maj 2010 19:53

Skönt att platsliggningen gick bra!!! Det är ju det momentet som är knivigast tycker jag. Låter ju som om ni är på G att starta tvåan. :)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helena

Helena

4 maj 2010 21:12

Jo nog var hon taggad alltid men fort och fel tycker jag väl ändå inte att det var! Jag tycker Wilma var verkligen superduktig som låg så stilla på platsliggningen och hon var ju faktiskt i rutan :-) Sen att man råkade missa att matte inte sagt apport är en världslig sak tycker Wilmenlund ;)

Tack själv för att vi fick följa med, det blev mycket bra träning för lilla fröken med alla roliga hundar runtomkring.....att bara vara med och vara passiv :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

4 maj 2010 23:32

Tyckte ni gjorde ett riktigt bra genrep... bara några små bagateller att rätta till tills det är dax på riktigt :-)

Kramizar

http://stadsflattarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards