karinochwilma

Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Störningsträning

Av karin - 18 februari 2009 16:19


Vilken fantastisk dag!!!


I strålande solsken åkte jag och Wilma ut till Värmdö BK. Det var några andra som var där, men de satt och solade vid sina bilar så jag hade hela appellplanen för mig själv. Jag började med att lägga pipisen i ryggsäcken och så värmde vi upp lite.


Linförighet: Sen gick jag längre bort på appellplanen och körde ganska många svängar linförighet varpå jag sa varsågod och skickade Wilma till ryggsäcken där hon fick ta pipisen. Vi måste träna på språng marsch för Wilma vill gärna springa lite framför mig.


Två moment:  Sen gick vi tillbaka till samma ställe på appellplanen och jag gjorde ett läggande och sen en inkallning och varsågod till pipisen i ryggsäcken. Wilma gillar både att springa och pipisen så det blir som en stor belöning att få springa dit.



Ställande: Sen gick jag tillbaka igen till samma ställe och körde ett ställande och varsågod till pipisen.


Störningsträning: Jag körde störning både på ligg och stå. I början låg hon ju på helspänn och inte riktigt med armbågarna i marken.  Men till slut kunde jag slänga pipisen kors och tvärs över huvudet och förbi Wilma utan att hon försökte tjuva. Jag lade även godis ca 2 meter framför Wilma och gick runt omkring henne. När hon tittade framåt fick hon ett klick. Jag gjorde samma sak i ståendet och det gick bra. Störning i stående är ju svårare eftersom hon vill följa mig. Men till slut kunde jag t o m göra lite danssteg bredvid henne (läs små grodorna).



Apport: Vi körde en ettans apportering också och det gör hon jättebra. Håller så fint.


Hopp över hinder: Jag körde några hopp över hinder också (ettans). Första hoppet gläfste hon lite och ville nästan hoppa upp på mig. Sen tjuvstartade hon någon gång, men sen gick det bra. Vi har inte kört hinder på jättelänge och mest 2:ans.

 
 
Latte

Latte

18 februari 2009 16:46

Hej Wilma!
Hoppas allt är bra med dig... Gud vilka vackra bilder på dig! Hoppas matte fotograferar mig snart, för det var ju ett litet tag sedan... Du är alltid lika söt som vanligt, du Wilma!
Första bilden är en liten favorit... Det är inte lätt att fånga vovvar i farten, det vet matte... Men din matte var ett proffs! Får man fråga vad hon har för kamera...? Matte har en vanlig, oproffisionell kamera, 8.0 megapixel, rosa, en Olympus... Men hon är nöjd ändå, säger hon!

Kram, kram på dig Wilma! Och ostbollarna, javisst! Matte har redan sagt att det inte dröjer lång tid till att hon sätter sig ner och gör dessa... ANNARS FÅR VÄL JAG GÖRA DEM, eller hur Wilma? Hihi, du och jag!

Kram, kram igen!

//Latte

http://latte

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

18 februari 2009 18:06

VA KUL ATT DET GICK SÅ BRA IDAG OCH VA DUKTIG HON ÄR SOM INTE TJUVAR EXTERNA BELÖNINGEN NÄR INGEN VAKTAR....VI JOBBAR PÅ DET MEN JAG KÄNNER MIG INTE SÄKER PÅ VILJA SOM ÄR EN LITEN TJUV!! KRAM KRAM.....SITTER VID LINNS DATOR OCH HAR LÅST PÅ STORA BOKSTÄVER OCH VET ITNE HUR JAG FÅR BORT :-)

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards