karinochwilma

Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Wilmenlund har börjat löpa

Av karin - 29 april 2009 20:14

Exakt på datumet 5 månader sedan sist. Stämmer även bra med när hon började fälla päls och att hon har varit lite nipprig den sista tiden (läs ännu mer än vanligt...)


Hade ju varit bra om det hade varit längre mellan löpen, men nu är det lika bra att hon löper så kanske vi kan klämma in en tävling i juni, beroende på hur hon reagerar efter löp.


Ingen träning idag, jobbade sent. Nu har vi gått en lång promenad och så ska jag sätta mig och jobba lite till. Kör lite maratonrejs nu, men på fredag tränar vi som vanligt.

 
 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

29 april 2009 21:09

Mmm va kul för Zappa nu med två brudar som löper!! Men det blir ju perfekt att tajma in någon/några tävling/ar i juni :-) Vi ses på fredag. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

29 april 2009 21:35

Då ska jag akta mig att komma för nära dig, hihi... För du luktar väl för gott?! Det tror jag det... Ha en underbar torsdag!

Kram,

//Latte:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
Stellas matte Lotta

Stellas matte Lotta

29 april 2009 23:34

Här väntar vi på löpet, har en inplanerad övernattning med en hanhund, då måste löpet vara över, här ska då inga "barn" bli gjorda!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

30 april 2009 08:49

trist när de löper så ofta..det gör ju Juni oxå:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

30 april 2009 10:36

Jättetrist med tikar som löper ofta :-) ! Lizzie hade både täta löp OCH jättetrassliga skendräktigheter med därpå följande sänkt immunförsvar och öroninflammationer, och eftersom jag anser ( har ju själv haft uppfödning ) att såna tikar inte ska in i avel, så lät vi kastrera henne ( efter att ha först ha varit tvungna att köpa ut henne .. ) och tur var väl det, eftersom det i dag på tävlingsdispensen ( pga sköldkörtelproblemen ) står att hon INTE är lämplig för just avel .. :-((((

Hoppas att ni blir riktigt eldiga framåt kvällen !!

Kramizar

http://www.lizzieonline.net

 
Ingen bild

Lizziemattenonlineagain ...

30 april 2009 10:57

Tack ! Men eftersom jag själv inte vill ha dom problemen på en hund, så är det för mej en självklarhet att man inte ska avla på de egenskaperna heller !

Kramizar

 
Susanne & Cia

Susanne & Cia

30 april 2009 15:27

Haha, det där med nipprig hund känner jag igen. Min Cia är sån. Full fräs ute hela tiden sen slapp inne. Hittade hit via Juni o Cola.
Ha en skön och mysig valborg!
Kram
Susanne o Cia

http://axevasvecia.blogg.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

30 april 2009 16:07

Hoppas ni får en superhärlig valborgshelg med mycket sol, korv och brasa!!

Naturligtvis så klämmer vi in låååånga promenader också he hee

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

30 april 2009 16:50

mmm små tikar börjar nog löpa överlag tidigare..tycker jag mig ha märkt på alla våra olika storlekar..men oftare vet jag inte riktigt..har jag aldrig tänkt på faktiskt..hoppas iallafall att cola kommer löpa betydligt mer sällan...hon har iallafall ej börjat ännu..
HA en fin valborg:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards