karinochwilma

Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Oväder på gång

Av karin - 7 juli 2009 20:24

Igår låg vi inregnade hela dagen, vid en hög hal klippa. Det var lite svårt att ta sig i land och hundpromenaderna blev varje gång någon behövde gå ut och sträcka på benen. Jag och Wilma har tränat fingertarget. Hon ska nudda mitt pekfinger och sen hålla kvar nosen länge. Sen har vi gjort targetöverföring. Jag sätter fingret mot något och klickar, sen får hon prova sig fram och sätter till sist nosen där jag senast hade fingret. Detta börjar hon att bli riktigt haj på. Sen har vi tränat med gummipinnen så att hon ska ta ett fastare grepp och hålla emot när jag drar. Det är lätt att hon börjar pipa av frustration här och så får jag sluta. Sen har vi tränat med träapporten och låtit henne hålla den medans jag har petat på den och slagit lätt. Hon ska hålla kvar fast jag retas och försöker att få henne att tappa den. Även här är det lätt att det till sist kommer pip så det måste jag var noga med att inte belöna. Men hon håller apportbocken, t o m när Peter slår lätt på den.


För övrigt så får hon bada så fort vi kommer fram, nästan det enda sättet att kunna motionera henne ibland. Idag har hon fått apportera dummiesar i vatten och på land. Jag har kastat två dummiesar i vattnet och först skickat henne att hämta den ena och sen den andra. Sen har jag kastat en på land och en i vattnet och dirigerat henne i tur och ordning. Hon vill helst ta de i vattnet först och då har jag fått stoppa henne.


I morgon måste vi hitta ett riktigt säkert ställe att ligga på för på torsdag och fredag ska det tydligen bli riktigt blåsigt, på vissa ställen upp till 17-20 s/m. Då vill man inte vara på sjön i en liten segelbåt. Gissar att vi kommer att ligga inblåsta några dagar, förhoppningsvis hinner vi till Fifång, klubbholmen i morgon. Där ligger man bra vid brygga. Jag har redan läst ut John Ajvide Lindqvist "Människohamn". Han har fina personskildringar även om historien på slutet blir väldigt twistad. Nu håller jag på med en deckare, den lär snart vara utläst också om vi ska ligga still några dagar. Synd bara att alla godsaker och vinet är uppdrucket :-(


Så här glad kan man vara när det fortfarande fanns vin. Nu får vi hålla oss till Chai te utan dopp.

 
 
Pebbels

Pebbels

7 juli 2009 21:09

Inte har väl ni legat på sofflocket, ni har ju tränat för fullt ju. :)

Bra att ni inte ger er ut i blåste, usch jag har väldigt stor respekt för vatten och skulle flyga ut ur båten och upp på land om det började blåsa eller ännu värre åska och blixtra.

Ta er hem helskinnade så kanske vi kan köra en träning när ni kommer hem. ;)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helena

Helena

7 juli 2009 21:25

Ja jag tänkte just detsamma med ryamattan.....idag var jag tacksam att det nobbar mattan :-) Stackare att allt vin och godsaker är slut......på Åland är det ju inte direkt nån vin och spritbrist!! Hoppas ni får lite fint väder snart och så vill vi förstås att ni skall komma hem snart :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Birgitta & Lizzie

7 juli 2009 21:31

Halloj !
Attans att det börjar bli ebb i förråden :(( ! Inte kul att bli inblåst på sas fel ställe .. *s* !

Kramizar från oss landkrabbor !!!

PS Vet bara att hon själv är jätteduktig med sina BC men vad hon håller för slags kurser har jag ingen aning om .. Hon tillhör Valbo BK DS

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

8 juli 2009 08:53

OJ vad brun o fräch du är:):)Wii, för en landkrabba som mig låter det lite otäckt med segling;)Tycker ni verkar ha fullt ös med träning för att ta det lugnt;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

anna

8 juli 2009 11:34

Kul att kunna se vad ni har för er "där ute". Idag har solen äntligen tittat fram igen hos oss, men inte nån värme precis.... Hoppas ni hinner fram till Fifång innan stormen kommer. Och vi räknar ner, nu 14 dagar kvar...där får vi garanterat värme i alla fall!! Ha en fortsatt bra seglats!
Kram Anna

 
Ingen bild

Cliff

8 juli 2009 11:36

Hej Wilma! Oj, vad mycket du får bada! Jag var nere vid mälaren en sväng och tog ett snabbdopp, matte drog ut mej...Jag tycker det räcker att svalka magen, det där med simma har jag inte förstått mej på. Hoppas vi ses snart!
Puss från Cliff

 
Helena

Helena

8 juli 2009 11:46

Isåfall har jag just sytt på ett flatklubbenmärke på din rygga :-) Kram

http://htp://holmtorp.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

8 juli 2009 12:09

Jodå, det är köpt på ICA Maxi, det som är det fina är att det är på tub, man blir inte så kletig i fickan då he heee. Kläm ut en dutt och slurp säger det, på med korken och sen i fickan igen. Dessutom blir det som en lååååång belöning! he hee

Kram

Agneta

http://www..nogg.se/tyra

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

8 juli 2009 13:13

Vilken glading:-) Hihi. Såklart Wilma badar, när hon har det i grunden. Hon är en riktig retriever hon! Kanske ses i Nacka snart, på gatan? Kramiz,

//C&L:-)

http://carolatte.webb.se

 
Agneta 6 Tyra

Agneta 6 Tyra

8 juli 2009 18:16

Vilket lyxliv, vin båt lugn och ro!!! Kan det bli bättre!!!!

Här jobbar man dygnet runt och tränar på lunchen he heee. Idag också!

Kram

Agneta & Tyra

http://www.nogg.se/tyra

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

8 juli 2009 19:26

Tjaba !
Ett litet inhopp i tubdebatten .. ;))) Vars hittar man leverpastej på tub numera ??? Vi har inte fått tag i nån sån tub sen i vintras :-((( så nu har vi testat med kräftost, och det gick så där kan jag säga, för det blev lixom mera av ketchup - effekt och Lizzie trodde antagligen att det var en jackpot .. *s* !!!

Kramizar från landkrabborna ... fast det är ju iofs kulingvarning ( upp till 19 meter .. ) ända upp till Bottenviken, så gubbarna kanske angör land tidigare än beräknat ;)))

PS När var det ni hade tänkt starta i Bro ??? DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

9 juli 2009 09:45

Halloj hur har ni det?? Fortfarande inblåsta utan godsaker eller är ni på väg nu? Kram

http://holmstorp.bloggagratis,se

 
Ingen bild

Helena

10 juli 2009 10:28

Ja men hon är ju stor nog att stå vid toan och kräkas så då borde man ju kunna skicka henne dit själv ju :-)

 
Ingen bild

Viveka, Phoebe & Tara

10 juli 2009 10:34

Hej Karin.
Äntligen inne och läser lite bloggar. Ni ser ut att ha det jättetrevligt i er båt. Jag har varit lite vilsen ang hundarna ocg träningen, men hoppas att se er på fredagsträningar framöver nu.

Kram från Viveka & vovvar

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

10 juli 2009 23:18

Hoppas att ni legat säkert i hamn och att "ovädret" dragit förbi nu så att ni kan få fortsätta njuta av havets vågor.

Bra träningar med Wilma får du till i alla fall!

Ha det gott!

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards