karinochwilma

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Utflykt till Lommaskogen

Av karin - 1 november 2009 20:50

Ja skog och skog, det beror ju på vad man jämför med, det var en fin öppen "parkskog". Idag följde jag med Helene och hennes jaktgäng till Lomma för lite träning. Eftersom Wilma är hemma hos husse så följde jag med som kastare (ni som läst tidigare om mina kast kanske förstår hur bra det gick Skäms. När jag stod och packade resväskan hemma så stod jag och valde mellan bikini och underställ eftersom jag tänkte att jag skulle ner till södern och värmen Flört. Men det var tur att jag packade det senare för idag har här blåst friska vindar.


  Helene, Wallander och deras jaktgäng.


Det var jättekul att träffa Helene, det känns ju som om vi känner varandra fast vi bara bloggat. Kul också att träffa hennes vänner och se hur de tränar. Alla hundarna var duktiga och det var roligt att se dem arbeta. Beck fick inte följa med idag på träningen, men Wallander har jag träffat och han var en mysig kille med många sköna ansiktsuttryck..."Vadå?? menar du att jag ska springa dit??!!!"..."okay, okay matte...". Vi önskar lycka till nästa helg på WT och utställning. Tack för idag, det var jättetrevligt!


  Granna pågar ifrån skåne. Wallander, Bell och Spot (tror jag??)


I morgon bär det av hem igen. Jag har fått rapport om att Wilma har sovit på husses kudde. Framgick inte om husse sov på min kudde. Men jag förväntar mig en nybäddad och ren säng när jag kommer hem Flört. Fick rapport också om att Wilma blev påhoppad av en rottisblandning i morse Rynkar på näsan, helt oprovocerat dessutom. Tilda brukar vara rätt så brutal och Wilma gillar inte riktigt så hårdhänta hundar så hon brukar hålla sig undan. I morse hoppade Tilda på henne och gav sig inte fastän Wilma lade sig på rygg Skrikandes. De fick lyfta bort Tilda med våld. Jag brukar gå därifrån med Wilma när Tilda kommer eftersom jag tycker att hon är lite för bufflig. Jag tycker det är onödigt att de rusar omkring som galningar och lite okontrollerat eftersom det lätt går överstyr, vilket det ju gjorde också i morse. Hoppas att det inte har gett några vidare men. Jag kommer nog att undvika badet ett tag nu. SUCK!!! Wilma har nog med nojjor som det är och jag vill inte utsätta henne för såna situationer.


Vi har blivit väl ompysslade här nere och det har varit trevligt. Men det ska bli skönt att få komma hem imorgon (till jobb och annat :-). Jag tror nog att min lilla stollare saknar mig. Husse har byggt på hus så hon har nog haft lite långtråkigt. Jag hoppas att hon är riktigt taggad nu efter att ha fått vila i fyra dagar.


 
 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

1 november 2009 23:01

Åhh va kul att vara med Helene och Wallander!! Stackars Wilmenlund, hoppas det gick bra som sagt och att hon kan glömma det fort!! Kram

Ska bli skönt att ha er hemma snart igen :-)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

1 november 2009 23:36

Åh vad skoj, får nog planera in en trip till södern vad det lider.. Men jag tar när det är dags för bikinin... Hoppas Wilma repar sig fort!

http://www.ryegates.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

2 november 2009 17:44

Håller du på att vänja dig vid att det ev kan bli kolsvarta vappisar ;)) så att det var därför du åkte söderut, eller var det mest för ev bikiniväder :-)) ???

Men attans vilken osis med " mangling " av Wilmenlund !!! Hoppas att hon mera tog det som fysisk träning än " tillplattning " och att hon snart glömt incidenten !!!

Kramizar från oss, som tyvärr insåg att markkontakt till slut blev nödvändig, för kontakten uppifrån de där rosa var ju sisådär :-((( eftersom bredbandet visst inte var tillräckligt brett så att det nådde ända upp till himlen *s* !!

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

6 november 2009 21:33

Förlåt min sena kommentar...

Det var jätteroligt att få umgås med dig om än bara för ett litet träningspass och du skötte dig alldeles utmärkt. Jag var mest orolig när du skulle gå hela vägen själv bort till björken, dvs att du inte skulle hitta tillbaka!

Kom gärna tillbaka... men du måste nog allt välja en annan årstid om du skall kunna nyttja bikinin din :-)

Attans onödigt med Tildas påhopp... nu kommer väl Wilma hålla sig på ännu längre avstånd hoppas jag!

Kan inte du skicka den bilden på killarna till mig?

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards