karinochwilma

Alla inlägg den 9 november 2009

Av karin - 9 november 2009 19:59

Det var med största möjliga viljestyrka som jag packade träningsväskan och gav mig av till Nacka BK ikväll. Jag tycker att det är så svårt att komma hem kl 18 och uppbringa lust att gå ut i mörkret igen och träna. Men samtidigt så är det ju skönt att få komma ut efter att ha suttit en hel dag inne och jobbat.


Det var inte många på klubben, vet inte om de har slutat med jouren? Jag körde igenom nästan alla momenten. Wilma var till en början rätt så taggad men kroknade snabbt och började fjanta omkring, lukta överallt och skälla. Hon släppte apportbocken för att lukta och började mopsa upp sig mot en boxer. Jag blev verkligen skitsur, räknade till tio, försökte att andas lugnt och lade ner träningen på studs Skrikandes.


Allt gick väl inte snett, rutan t ex fungerar??!! Och vi körde fritt följ med korta sträckor och svängar där hon följde med bra. Men jag kände ingen inspiration och Wilma var billig när hon började fjanta mot den där boxern. Jag vet ju att hon gör det för att hon i själva verket är lite rädd, men ibland undrar jag om det inte är en olat och henne skällande gör mig galen. Hon känner nog att jag inte är helt nöjd för hon har fjäskat runt mig sen vi kom hem och försöker på uppmärksamhet. SÅ DAGS NU!!! Obestämd Nu tar jag en brejk tills andan faller på.


Glada nyheter är att Vilja har valpar i magen!!! Skrattande Så spännade!!!

Av karin - 9 november 2009 08:46

När vi höll på och byggde på vår frigga/verkstad (ett bygge som för övrigt går framåt om än långsamt), så stod det plötsligt två älgar på tomten, en ko med kalv (tror vi). 15 minuter från Slussen, men ändå på landet. De måste dock ha gått på en hel del rätt så stora vägar för att komma dit. Eller simma rätt så långt.


En tjej jag jobbade med förra året hade åkt runt hela småland med sin Holländska pojkvän för att han skulle få se en älg. Det slutade med att de åkte till Skansen eftersom de inte såg en enda älg i hela småländska skogarna :-) Det hade varit enklare att åka ut till Värmdö, nästgårds till oss, för där ser man älg hela tiden.



(Bild saxad ur tidningen VI)


Så här såg inte våra älgar ut, detta är en annan storstadsälg. Den står i rondellen vid telefonplan söder om Stockholm. Det är en konstfackselev som gjort en mångetnisk variant, en kamelälg, det bästa från två världar?!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards