karinochwilma

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Aaaaargh!!!

Av karin - 9 november 2009 19:59

Det var med största möjliga viljestyrka som jag packade träningsväskan och gav mig av till Nacka BK ikväll. Jag tycker att det är så svårt att komma hem kl 18 och uppbringa lust att gå ut i mörkret igen och träna. Men samtidigt så är det ju skönt att få komma ut efter att ha suttit en hel dag inne och jobbat.


Det var inte många på klubben, vet inte om de har slutat med jouren? Jag körde igenom nästan alla momenten. Wilma var till en början rätt så taggad men kroknade snabbt och började fjanta omkring, lukta överallt och skälla. Hon släppte apportbocken för att lukta och började mopsa upp sig mot en boxer. Jag blev verkligen skitsur, räknade till tio, försökte att andas lugnt och lade ner träningen på studs Skrikandes.


Allt gick väl inte snett, rutan t ex fungerar??!! Och vi körde fritt följ med korta sträckor och svängar där hon följde med bra. Men jag kände ingen inspiration och Wilma var billig när hon började fjanta mot den där boxern. Jag vet ju att hon gör det för att hon i själva verket är lite rädd, men ibland undrar jag om det inte är en olat och henne skällande gör mig galen. Hon känner nog att jag inte är helt nöjd för hon har fjäskat runt mig sen vi kom hem och försöker på uppmärksamhet. SÅ DAGS NU!!! Obestämd Nu tar jag en brejk tills andan faller på.


Glada nyheter är att Vilja har valpar i magen!!! Skrattande Så spännade!!!

 
 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

9 november 2009 21:00

Äsch då ! Fast jag tror att Wilmenlund är jättesur för att hon inte ska få en helsyster ( eller bror .. ) utan bara en halvsyster för att ni byter ras .. *s* ! Tror att särskilt tollare kan vara mycket känsliga för sånt ... Oooops !

Kramizar

PS Nu går vi oxå i väntans tider ;))) fast bara på provsvaren från Ultuna i dag :-)) DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

10 november 2009 19:15

Spännande med valpar! Hoppas det blir en till er! Ni är välkomna på lördag! Ska vi göra som vanligt, och gå en sväng med hundarna först? Kram från en 38-åring!

http://www.anna-lindkvist.bloggagratis.se

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

10 november 2009 20:04

Coolt med vargflock...är det i Bergshamra här i Stockholmstrakten alltså? Jag tror bara Wilmenlund liksom matte saknar sina träningskompisar och att hon tänkte nosa av på plan om vi hade varit där :-) Nu håller Timell på och bygger ut en entré/hall....synd att det inte är hos er :-) Kramen

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

10 november 2009 20:24

Jag såg något inlägg på NBK:s hemsida där det vat en tjej som undrade om jouren var nerlagd. Men jag vet inte hur det är, såg inget svar. Vi saknar er också men det känns inte så motiverande att träna nu både pga väder och annat :-) Men på söndag tänkte jag nog försöka komma iväg, hänger ni med?? Vet ännu inte vilka som kommer. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

10 november 2009 20:41

Läste ovan om träning på söndag, jag vill ha platsliggning! Får jag vara med? ;P

Kursen på lördag slutar 12, så från och med 12.30 kan jag :-)

Ps. Jag är inte supermotiverad just nu så jag kommer inte träna så mkt på söndag om det blir nån träning, platssliggning och hoppet kanske.

Ihhhh..coolt med vargen som träffat en mö i Bergshamra! Hoppas att de klarar sig från trafikolyckor och illegal jakt bara. Får lust att åka dit och spana.


KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

10 november 2009 20:57

Ja du hade fattat rätt, jag menade jaktträning på söndag men en prommis och liiite träning på lördag vore kul att få till :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

10 november 2009 23:51

Ibland är det svårt att förstå sig på vad som försigår hjärnorna deras. Ibland känns det som att dom bara driver med en.

Jag tycker du gör rätt som pausar lite och ser vad som sker.

Vad spännande med bäbisarna i Viljas mage :-)

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
Agneta

Agneta

11 november 2009 07:18

Vad kul!! Grattis till Vilja som har poppisar i magen!!!! Spännande!

Hoppas ni hittar "andan" snart.... men vi kanske behöver lite vintervila????

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
lotta  med Juni ,C0la

lotta med Juni ,C0la

11 november 2009 19:13

trist när man släpat sig ut och det inte går super på träningen:(Det är verkligen MÖRKT och trist nu:( Kramis L

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards