karinochwilma

Direktlänk till inlägg 13 december 2009

3:e advent med luciatåg

Av karin - 13 december 2009 20:40

Ja luciatåg kanske var mycket sagt. Det var våra pensionärer som stod för lussandet. Som traditionen bjuder träffades vi i morse nere vid sjöpaviljongen för luciaglögg.

Det är mörkt mörkt på morgonen nu.


 

Det bjöds på glögg, kaffe, pepparkarkor och annat gott. Sexton stycken lyckades vi klämma in oss i den lilla paviljongen, det blir ju lite varmare på det sättet också. Hundarna fick såklart också lite gott, det ser Lasse till.



Hela helgen har varit ganska snaskig. Igår var vi hemma hos en kompis som är otroligt duktig på att baka och laga mat. Jag vet inte hur många sorter det var, jag tror inte att jag hann beta av allt. Wilma brukar tycka att det är rena julafton eftersom barnen droppar godsaker överallt. I år var det dock ganska lugnt och jag höll ett vakande öga över henne, men hon var jätteduktig förutom en gång då hon trodde att en liten tjej tänkte ge henne skinka eftersom hon viftade med den framför nosen på henne   .


Idag har jag och Peter varit på hundmässan i Älvsjö en snabbis. Jag hade velat se elithundarna tävla i lydnad, men vi kom lagom till sista ekipaget var klara (tror jag det var). Så vi gick och tittade lite runt utställningsringarna och kollade in nordiska mästerkapen i agilityn. Peter är inte längre så sugen på att börja träna agility ;-) Jag föreslog Freestyle istället, så kan han få ha något fin dräkt på sig också.


Skämt å sido. Jäklar vad fort det går i agilityn, och hundarna är så speedade. Jag tänkte ju att jag kanske skulle testa Wilma på agilityn. Men dels har jag inte själv kondisen att springa runt så där :-) och så tror jag kanske att Wilma skulle bli ännu mer stressad av det?


Vi kollade in rastorget också och jag fick en rejäl puss     av en Flat som inte borstat tänderna på ett tag . Sen köpte jag en JÄTTESTOR mjuk bur. Plats för två. Jag tror jag fick ett bra pris, ena spännet var lite trasigt så jag fick lite rabatt + att de lagade spännet + att jag fick med två extra spännen.


Jag mötte Wilmas uppfödare och några andra bekanta som såg lite undrande ut till varför jag köpt så stor bur till en liten stollare. Då fick jag ju berätta att det skulle komma en till hund i familjen, ingen tollare denna gången .

 
 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

13 december 2009 21:24

Jag tänker ta mej en titt på den senaste nyheten ; lydidility ( hm undrar om det var så det stavas .. ) som alltså som namnet antyder tydligen är en mix av lydnad och agility ;)))

Apropå dagens ellitlydnad så har jag fått rapport från en kompis som tävlade där, att det INTE var plättlätt med röda koner på röda mattan .. :-(((

Kram !

PS Hur går det med namnfrågan ???? Undrar nyfiken i en strut DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

13 december 2009 21:57

Petravabra :-)))

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

13 december 2009 23:29

Vilket mysigt luciafika men var var lucian?? Var det Gerd eller Lasse? Vilken märklig flat som inte hade borstat tänderna det gör ju Vilja morgon och kväll såklart :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Maja

Maja

13 december 2009 23:43

Ha ha ha, Freestyle er nok sikkert tingen for din Peter! Han hadde sikkert blitt så fiiiin om du hadde fått valgt et nett og lite kostyme til ham. Trevlige bilder forøvrig av små søte lucia-kandidater(?);)Så riktigt "mysigt" ut jo!:))
Meeen: skal dere også kjøpe en hund til altså?? !! Hvilken type da? Fælt så nygjerrig man ble...:)
Ha en fortsatt fin desember!

http://majas-skriblerier.blogspot.com

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

14 december 2009 15:41

vad spännande med valpisen. köpte oxå en sådandär mjuk bur när vi fick Cola..ja, den häll väl typ n¨ågon dag, sedan hade en viss liten flatte naggat av några cm på dragkedjan;)hoppas din är lite lugnare och väluppfostrad:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

14 december 2009 17:32

Härligt att det blev många tikar då har ju ni en garanterad
:-) Men vad ska hon heta? Jag håller fortfarande på mitt namn Fenja ;) Freja är också fint. Och Frida. Jag verkar gilla namn med F :D

Jag läste en artikel i hundport där Görel skojade om att
det fanns så löjliga hundnamn och att hon tyckte att "fetto" , "chips", "dipp" och "pucko" var bättre namn... men det kanske är att dra det hela för långt ;D

KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Maja

Maja

14 december 2009 21:56

Nemmen, GRATTIS så masse med ny valp!:) Det blir moro-og ikke minst mye liv i heimen, hi hi!:) Hadde engang en retriever- vel og merke en stor Curly-hanne (som ble hele 13 år)!Og han var sta (og ikke rent lite bortskjemt)-men veldig go' da!Lærenem var han også, men desverre var det ingen som var hekta på å trene lydighet den gangen i "ungdommens vår"...
Sukk ja, valpetiden er herlig også-selv om det er mye jobb.:)De er bare så goooooe!
Ps. Freja er et velkjent norsk sjokolademerke;)-bare til orientering. Lykke til!

http://majas-skriblerier.blogspot.com

 
Anna

Anna

15 december 2009 08:05

Her du beställt en liten Mollebängboll? Helt rätt beslut..Lycka till!
Anna

http://molleomusse.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

15 december 2009 19:14

Lydility kanske kan va nåt för Wilmenlund och hussen :-)) Eller HTM kanske ? Eftersom båda dom har ett visst mått av lydnad inblandat kanske du kan få pli på både husse och hund * fniss * för jag antar att det är du som ska coacha ekipaget eller !?!?

Kram från en snöängel med dito matte, eller om det skulle vara tvärtom ..

http://icelolly.bloggplatsen.se

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

16 december 2009 09:57

Tack Karin :) Vad roligt att du såg VH på rastorgen. Du såg inte juniorhandlingen? Dom handlade fem vita herdehundar - var visst jättesnyggt. Mysigt det kommer att bli med en liten valp i huset! Det är inte utan att man blir sugen när man ser de små...

http://vitherde.wordpress.com

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

18 december 2009 22:55

Idag gick det både att komma in & kommentera, det gick minsann inte igår kväll.

Vilken härlig 3:e adventsmorgon ni hade då :-)

http://stadsflattarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards