karinochwilma

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av karin - 2 maj 2009 13:57

Vi träffade Susanne/Pebbels och Vilda, Helena/Vilja idag igen. Wilma var om möjligt ännu knäppare idag. Hon skulle sniffa överallt och var seg när jag försökte att göra något (springa efter bollar går fortfarande bra). Vi körde samma moment som igår, inkallning med ställande, rutan, hopp över hinder och apportering. Fick lite bättre bilder idag, men vi skulle ha tänkt på var solen var :-/. Man kan ju inte vara bra på allt :-)


Wilma hoppar för glatta livet och ställde sig sen och flåsade.


Jag har problem med att Wilma i hoppet sätter sig för nära hindret, ca 1 meter. Jag skulle vilja ha ut henne mer så att hon får lite marginal eftersom hon på tävling har en tendens att sätta sig närmre. Lägger jag ut targeten så sätter hon sig vid den på mitt kommando. Tar jag bort den sätter hon sig 1 meter ifrån hindret. Vi provade att kasta boll över huvudet på henne och då springer hon ju längre ut. Kastar jag inte bollen så springer hon också längre, men gör jag så för många gånger springer hon åt sidan och väntar liksom ut att jag ska kasta bollen. Som Helena sa, när man har hundar som tänker för mycket själva så måste man variera sig och vara lite oförutseende för hunden. Jag tror jag får varva alla metoderna ofta, så att hon aldrig riktigt vet vad jag ska göra.



Idag var Vilja tröööött. Tror aldrig jag har sett henne så här såsig. Hon lyckades t o m hoppa över hindret i ultrarapid. Men är man löpig så får man vara trött. Värmen gör ju sitt till också.



Pebbels däremot kunde hoppa hur många gånger som helst. Där fanns det energi för oss alla. Pebbels fick träna på att hoppa ifrån matte på kommando hopp. Även här kastade Susanne boll, men Pebbels är ju också en snabb och smart hund. Hon nästan vände i luften för att kunna se bollen komma.



På besök kom Viveka med lilla jaktlabben Tara. Väldigt söt och väldigt många vassa tänder.


Vad är det där för konstig liten typ? Undrade Vilja.


Jag tror inte bara det var Wilma som var en såskopp idag. Jag kände mig också förvirrad och trött. Jag kan faktiskt inte säga om resultatet var bra eller dåligt idag. Men vi hade en rolig träning i alla fall trots alla trötta skallar. Tack alla träningskompisar!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards