karinochwilma

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av karin - 11 maj 2009 21:53

Igår var vi som vanligt nere på söndagspromenaden med hundarna. Jag brukar hålla mig därifrån när Wilma har löpt eftersom det ofta blir lite jobbigt för alla hanhundar. Men vi var ganska sent ute så jag tänkte att de flesta skulle vara på väg hem. Men istället var alla där.


Det gick bra hela tiden. Curtis papillon var den som uppvaktade mest och morrade åt de andra som kom för nära Wilma. Men taxen Valdemar tycker ju att alla tikar är hans. Vanligtvis så är han ganska cool men igår blev Curtis lite för mycket och rätt vad det var så slog det slint för Valdemar som tvålade till Curtis rejält. Med besök på Bagarmossen som följd, lite hål här och där. Men jag tror inget allvarligt. Dock väldigt onödigt. Lite grann får nog hussen och matten skylla sig själva som inte håller sina hanhundar i koppel när det finns löptikar. Men det är nog bäst att vi håller oss undan nu ett tag framöver så att vi inte skapar onödig turbulens.


Vi har stulit några minuter då och då här hemma på gräsmattan. Jag har tränat hinder med Wilma och fjärren. Idag testade jag även rutan och det gick hyfsat bra. Wilma är lite seg så jag frestar inte på för mycket.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards