karinochwilma

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Valpfrossa

Av karin - 7 januari 2010 20:05

Det luktar skumt, tyckte Wilma när vi kom tillbaka från Eskilstuna och för att hämta henne. Både jag och Peter fick en ingående sniffning. Inte så konstigt med tanke på att vi i flera timmar har suttit och gosat med Viljas valpar.




Eftersom det har varit så kallt nu så har inte Annica kunnat flytta ut valparna i hund/valphuset där det är lättare att hålla dem rena. Valparna har börjat att röra sig allt mer och med tanke på att de äter, kissar och bajsar non-stop i vaket tillstånd så är det svårt att hinna med att hålla rent och de hade en ganska stark doftblandning av allt ovan nämda.



Vilja är inte direkt någon curlingmamma och skulle nog helst se att någon annan skötte om de där små. Å andra sidan så är det lätt att förstå henne då småttingarna hängde i klasar runt hennes tuttar.


 


Jag tycker att det är jättesvårt att se någon skillnad på valparna. Man ser ju att någon är större (Big Bengt - den största bruna hannen som väger ett kilo mer än de andra) och någon betydligt mindre.


     

Två av de tre bruna tikarna.


När de är hungriga låter de som mina marsvin gjorde när jag var liten   . Små pip med hög intensitet. Också sovandet var intensivt.


   


     

När vi skulle gå så kunde nog Vilja tänka sig att följa med, men eftersom Helena stannade kvar så var det ju lika bra att stanna med matte. Men nu är valparna nästan 4,5 vecka. Så snart snart får hon komma hem, dock med två av de där små monstren i släptåg   . Jag tror att Helena med familj längtar massor också efter sin lilla (stora) Vilja. Vi längtar också efter att få hem vår nya familjemedlem.


 

 
 
Annica

Annica

7 januari 2010 21:10

Va, gilla ni inte kiss-bajs-blöt trycksvärta doften?? Strange!! Nä, nu vill jag att de ska dofta gott.. Och slippa vakna till ovannämnda doft ;-) Sågspån kommer göra underverk!

http://www.ryegates.se

 
Anna

Anna

7 januari 2010 21:28

Åh, vad söta dom är! Har ni valt vilken ni ska ha eller får ni inte välja? Förstår att Vilja är trött nu.....
Det ska bli spännande att få träffa den nya familjemedlemmen! Kram Anna

http://www.anna-lindkvist.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

7 januari 2010 21:46

jösses...de är ju heeelt fantastiska!!!Förståår att du längtar!Är det fortfarande en brun tik som gäller?

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lizzieonline ..

Lizzieonline ..

8 januari 2010 08:53

Ojojojoj så söta man kan vara då !!! Hoppas nu bara att inte Helena och du faller för samma brutta ;))))

KRAAAAM
PS Jag brukar aldrig kunna sätta namn på en valp ( förutom stamtavlenamnet då .. ) förrän den sas bekänt färg ;))) fast jag brukar iofs ( om det alls funkar ) försöka plocka några bokstäver eller nån förkortning ur stamtavlenamnet ;)) DS

http://www.lizzieonline.net

 
Annika o Diesel

Annika o Diesel

8 januari 2010 09:47

Det är så härligt att gå i väntans tider. Nu är det bara 3.5 vecka kvar tills ni får hem underverken (o Vilja förstoss). Om ett år är det förhoppningsvis min tur att åka o valpfrossa! :) Kram

http://www.annikashundar.se

 
Ingen bild

Karin & Bengt

8 januari 2010 13:48

Kul att se alla valparna, vilken blir eran? Vi ser fram mot att få vara hundvakt.

 
Helena

Helena

8 januari 2010 21:49

Ja det är iallafall ingen risk att Peter somnar med mig i bilen .-) kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

8 januari 2010 22:00

Titta riktigt noga och jämför bilderna så ser du nog något som skiljer dem åt :-)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

9 januari 2010 08:02

Va visst lite trött igår och fattade inte först ...att du inte såg nåt på bilderna .....hehe
Kram

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

11 januari 2010 22:37

Så härligt att ni nu varit hos guldklimparna och myst :-)... dom är så söta att man knappt kan sluta titta. Jag har rullat upp & ner nu ett par gånger.

Så spännande att det är så kort tid kvar nu.

Kramizar

http://stadsflattarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards