karinochwilma

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Arbetsnamn

Av karin - 14 januari 2010 03:04

Det är ju många som har frågat vad valpen ska heta. Svaret är att jag ännu inte har bestämt mig. Jag tänker att det kommer till mig när valpen kommer till mig. Men jag har några arbetsnamn, se omröstning.


Och så en helt ovetenskaplig sammanfattning av den senaste omröstningen där 83 personer har röstat.

Var är era hundar på dagarna?

38,6% Hunden/hundarna är hemma i sällskap av familjemedlem

21,7% Jag har med hunden på jobbet

15,7% Hunden/hundarna är hemma själva upp till 5 timmar

8,4% Hunden/hundarna är hemma själva mer än 5 timmar

8,4% Hunddagis/dagmatte/husse

7,2% Hunden/hundarna är hemma, rastar dem på lunchen


Några ovetenskapliga slutsatser man kan dra av detta? Om man tänker sig att det finns 700.000 hundar i sverige så är 270.200 hemma hos en familjemedlem, 151.900 är med på jobbet (riktigt nyfiken på vad folk jobbar med), 58.800 hundar är hemma själva mer än 5 timmar (ingen önskvärd situation, förhoppningsvis får de mycket stimulans när väl husse/matte är hemma).


Rösta gärna i den nya omröstningen. Vi har ju varit inne på att det ska vara vattentema, men det viktigaste är att det är ett namn som är snärtigt och tydligt att ropa, gärna tvåstavigt och om möjligt passar ihop med Wilma. Mycket händer ännu och det där med namnfrågan är ett öppet kapitel fortfarande .

 
 
Stina & Rö\\\'tottarna

Stina & Rö\\\'tottarna

14 januari 2010 07:36

Jag jobbar på hemtjänsten och på behandlingshem för vilsa tonåringar och ganska ofta kan jag ha Tengel med mig! Han livar upp de gamla o ensamma och lyssnar till tonnisarnas innersta tankar :)
Sen finns det dagar då det kör ihop sig å dom blir hemma men det kompenseras alltid med en massa roligt så fort jag kommer hem!
Oftast jobbar jag kväll o Johan dag så vi går om varann...
Raiko är ju i hundgården och han trivs verkligen med det!

http://www.tengel.dinstudio.se

 
Annica

Annica

14 januari 2010 09:23

Såg du att Anna ska ha en valpkurs "för blivande sjtärnor" Hade varit så roligt så kanske, kanske...

http://www.ryegates.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

14 januari 2010 18:59

Lyra tycker jag är ett toppennamn, lite ovanligt oxå (tror jag)

När är det ni får hem det lilla livet?

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
helena

helena

14 januari 2010 20:14

Alltid jättesvårt att råda i en sån här situation. Jag är ju kanske snart i samma situation och jag kanske säger en sak nu (t ex att det är för mycket lidande och stora risker med att söva en så gammal hund) och en annan om det var Tina som hade en operabel tumör där det var god prognos om man tog bort den. Skulle nog höra vad veterinären tror om prognos om tumören inte opereras. Om de tror att det isf skulle vara en dålig prognos skulle jag förmodligen låta dem göra vad de kan för att hon skulle få leva några år till. Är det en stor eller en liten hund och är han frisk och pigg för övrigt spelar såklart också in. Om han kanske ändå inte har så lång tid kvar av andra orsaker skulle jag förmodligen inte operera. Kram Helena

Ps Jag tycker också Lyra är fint men det är lite för likt Lystra :-) Jag röstade på Miso men tyckte även att Leeloo som var nytt för mig var jättefint. Ds

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

14 januari 2010 20:48

Instämmer helt med vad Helena skriver om att det dels är jättesvårt att råda i en sån här situation men även att det tex är förenat med både mycket lidande och stora risker att söva en så gammal hund och resten av omständigheterna just beror på vad det är för slags hund och vad han är i för skick i övrigt !
Nu är ju iofs en kastrering av hanhund ett betydligt " enklare ingrepp " än att kastrera en tik, men som sagt jag skulle nog råda dom att antingen " lyssna till sin egen magkänsla " alternativt överlämna beslutet till berörd veterinärklinik ..
Inte mycket till " hjälp " från mitt håll alltså ..
Kram !
PS Namnfrågan passar jag på tills vidare ;)) men det är ju klart förstås att det vore väl skoj med en hund (flåt, tik .. ) som heter Lyra, om matte skulle komma hem sent från nån fest nån gång .. *fniss* och istället för att fånga en lyra just skulle va på den .. :-))) alltså lite rund under fötterna .. ;)) DS

http://icelolly.bloggplatsen.se

 
helena

helena

14 januari 2010 21:29

Oj det mailet har jag inte sett....måste gå in och kolla direkt!! Ja Vilja och Vinna är ju alldeles för likt tycker jag också så det har inte varit så aktuellt just av den anledningen :-) Ja tänk va vi skall vricka tungorna när vi skall ropa Vilja, Wilma, Lyra, Lystra! Vi blandar ju ihop Wilma och Vilja redan nu, hehe. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

helena igen

14 januari 2010 21:31

Hej igen!! Kollade min mail nu och jag kan inte hitta nåt sånt mail från dig. Kan du av misstag skickat det till A-rehabmailen? Kram

 
Helena

Helena

14 januari 2010 22:30

Klart att vi skall åka fler gånger!! Hade först tänkt åka nu i helgen men då har jag ju kurs. Nån dag nästa vecka eller helg måste det bli! Ja visst verkar det helt sjukt med den där grannen, jag hade nog polisanmält honom för djurplågeri!!! Om jag inte hade "råkat" skjuta en raket rakt på honom när han gick ut för att hämta tidningen på morgonen!!
Man blir så upprörd.

Den där kursen verkar ju super!! Vill gå men säger som Tobbe i annan del av Köping "kostar pengar"....

Godnatt Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

16 januari 2010 09:22

Jag röstade på Vega för jag tycker att Wilma och Vega låter fint ihop :)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards