karinochwilma

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Idag har syrran varit här hela dagen :-)

Av karin - 10 februari 2010 17:24

Hon var lite avvaktande i 5 minuter eftersom hon inte hade varit här förr. Men jag visade henne runt på alla mina bästa ställen och hon tyckte att det var ett riktigt juste ställe. Resten av dagen lekte vi och bråkades. Matte tyckte det var bra att jag hade lite underhållning för hon var tvungen att jobba en massa. Men såklart  hann hon fotografera också ;-)



När matte ropade var syrran snabbt med på noterna, jag var inte sämre jag för jag vet att det kan vankas en godbit. 
 
Matte lurade ut oss i djupa snön.
Men man är väl en terränggående Flat. Syrran såg ut som en liten hoppkänguru.

   

 

Jag visade syrran mitt gömställe som jag har hittat.


När vi hade lekt en stund så tyckte matte att Wilma behövde gå en längre promenad innan frukost. Mattarna hade klurat ut att vi skulle sitta i en kattbur som sattes fast på barnvagnen vi fick från grannen. Ja, ni hörde rätt, KATTbur! Matte lät oss leka i den för att vi skulle vänja oss. Vi var lite osams jag och syrran för jag tyckte att den blå filten också skulle ligga i buren, men det tyckte inte syrran.



Sen satte matte buren i barnvagnen och stuvade in oss. Men vi hade livliga diskussioner om hurvida detta var ett bra förslag. Jag och syrran höll inte riktigt med och argumenterade för att vi skulle få gå själva istället. Vi försökte visa matte att vi visst kunde. Och vid det laget så hade hon börjat att bli lite svettig.



Till slut så lyfte hon oss ur vagnen och då tyckte vi det var så kul så vi sprang iväg åt alla håll. Vi möte en tjej på vägen och matte frågad henne om hon kunde vara snäll och ta kattburen med sig och lämna den vid vår brevlåda medan vi fortsatte att överlägga om vagnåkandets varande.



Till slut tryckte matte ner oss direkt i vagnen. Syrran bredde ut sig och somnade. Jag får erkänna att jag nog var lite trött för efter att jag lagt mig på henne så somnade jag också. Det var riktigt skönt att bli skumpad till sömns.


När vi kom hem fick vi frukost och då var vi hemskt hungriga, syrran var värst och lät som en fiskmås som inte ätit på flera dagar. Sen tävlade vi om vem som kunde äta snabbast. Jag vann! Fast det hade jag inte mycket för eftersom matte motade bort mig när jag tänkte hjälpa syrran.



Efter lite lek och bus så somnade vi igen. Matte hade ställt in båda biabäddarna i arbetsrummet. Men jag och syrran tyckte att den här ikeakassen gav perfekt stöd för huvudet.


Vi tycker om att ligga nära nära, det är så mysigt.


Har ni sett de fina halsbanden vi fick igår? Jag har rött och Lystra har neongult.


Visst e vi snygga?


I morgon kommer Lystra hit igen, det ska bli sååå roligt!

 
 
Lystra

Lystra

10 februari 2010 18:19

Tack för idag. Imorgon kommer jag igen och då lovar jag att jag skall vinna ätauppmatensnabbasttävlingen;-) sen hoppas jag att du kommer hit en stund på fredag så vi får ge min matte lite gråa hår oxå så inte din matte blir ensam om att få ny hårfärg;-) puss från syrran

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Linn

Linn

10 februari 2010 22:05

Haha! Skrattar gott åt de roliga bilderna på de söta syskonen :)

http://hundlycka.blogspot.com

 
Ellen & Nelson

Ellen & Nelson

11 februari 2010 10:53

Vilka söta bilder på syskonen!

http://racerflatten.webs.com

 
Anna

Anna

11 februari 2010 14:35

Jag håller mer er, ni är verkligen väldigt söta! Idag är min matte också hundvakt, så jag har en söt tjej här också. Chihuahuan Alva, (men oss emellan är hon väldigt liten, inte mycket att lattja med...)
Kram Cliff

http://www.anna-lindkvist.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

11 februari 2010 22:10

Ah, så goa syrrorna är.

Ha ha, vilken pärs med kattburen & vagnen... men slutet gott allting gott!

Så kanonbra att du & Helena kan hjälpas åt med "barnvaktandet".

Kramizar

http://stadsflattarna.se

 
Lizziemattenonline

Lizziemattenonline

12 februari 2010 19:43

*Asg* ! Att försöka "placera" två Viljavalpar med mycket just vilja i en KATTBUR i en barnvagn är ju bara för mycket * fniss * eller om man så vill : Mission impossible irl :-))))

KRAAAM och ha en trevlig helg !
PS Nu är det bara tre veckor kvar tills det blir vår ;)) Jihaaaa, iaf om vi ska tro dina voffs husse :-))) DS

http://icelolly.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

12 februari 2010 23:04

Hihihi !! Vilka underbara bilder på sötsyrrorna!
Jag blir så sjuk så sjuk av alla dessa valpbilder!!!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards