karinochwilma

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Man brukar ju säga att det är kul att titta på när andra arbetar

Av karin - 28 juli 2012 14:21

Det är det INTE. Rastlös.se

Måste dock lyssna på kroppen som säger ifrån och behöver vila efter operationen.

Idag hade det varit kul att åka till Flatfestivalen och titta men jag har fått en rapport från Helena hur det har gått. Ömsom vin, ömsom vatten. Just vattenarbetet gick tydligen jättebra för Lystra som tog alla Helenas signaler, superbra med tanke på att det ofta är där hunden blir för självständig och slutar att lyssna. Perra och tävlingshunden skötte sig tydligen också bra utan knallningar, bådar gott för framtida WT.

Hur det har gått med vinet får jag väl höra i morgon, måttligt hoppas jag eftersom det är tänkt att Helena och Lystra ska starta lk2 i morgon, OCH ställa ut, här sparas det inte på krutet.

Själv ligger jag och lyssnar på när Peter river och sliter på husbygget. Det är så mycket kvar och sååå frustrerande att inte kunna göra något.

Jag får inte lyfta eller göra häftiga rörelser. Bara att gilla läget. Har på en vecka läst ut två böcker av Eriksson & Axlander Sundquist. En ruskig trilogi. Måste nog köpa den tredje boken också fast den ännu inte kommit ut på pocket.

Hundträningen = 0 = dåligt samvete. Med tanke på att flatmästerskapen är om två veckor så borde vi ju ha hunnit träna massor. Men det är bara att tagga ner och se det som en social grej och trevlig utflykt. Just nu är det lite för yrsligt att träna och jag blir fort matt när jag stapplar omkring. Det går ingen nöd på mig har inte jätteont eller så men det är bara jäkligt tråkigt. Och frustrerande, inser att jag nog vanligtvis är en väldigt frisk person, och tar det för givet. En sån där som tycker att andra ska rycka upp sig då de mår lite dåligt. Jag kanske skulle träna på att bli lite mer ödmjuk/empatisk :)

 
 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

28 juli 2012 16:01

Hoppas att du snart är på benen igen... glöm inte att läkning måste få ta sin tid!
Skönt att söta/fina katten kom tillrätta :-)
Ja du Karin, Yxnerum känns som att det får bli det samma för oss... men du vet PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!
KRYA-PÅ-DIG-KRAMAR

http://stadsflattarna.blogspot.se

karin

28 juli 2012 17:48

Tack Heléne, vi ses och håller hand i Yxnerum. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards