karinochwilma

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av karin - 31 januari 2013 19:48

I tisdags tränade vi i ridhus. Efter att jag var klar med Miso fick Wilmenlund komma in och göra lite övningar. Det är lite svårt att veta vad jag ska göra med henne nu vad gäller lydnad, eftersom vi inte har några mål. Men hon tycker det är så vansinnigt roligt så jag bruka köra med henne en stund också.

Jag hade köpt en tub viltost, vilket visade sig vara genialiskt. Med en klick ost på nosen så hade hon inte tid att skälla och därmed inte heller gå upp så mycket i varv. Att hunden slickar är ju dessutom lugnande. Vi kunde genomföra träningen utan ett ända skall och hon utförde allt jättefint.

Idag fick hon också träna lite och jag satsade på stadga, både med hakan i backen och i stående. Hon skulle frysa i position. Det gick riktigt bra, även där utan att hetsa upp sig. Nyttigt för den lilla stollaren.

Med Miso går det framåt, hon har en fin attityd och tycker numer att det är roligt att träna. Det där livströtta hon hade (som iofs var bra i platsliggningen) är borta och jag kan nu köra fler repetitioner utan att hon går ner sig så fort.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards