karinochwilma

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av karin - 4 mars 2013 23:29

Nu har jag börjat att träna in vittringen med Miso. Med Wilma körde jag gömma pinnar i gräset och öka på svårigheten + nostarget på post-it-lappar.


Nu provade jag då man lägger ut odoftade pinnar och godis mellan. Första passet körde jag fem gånger med godis mellan och sen provade jag att lägga ut en indoftad. Första försöket tog hon den klockrent, andra försöket blev hon lite slarvig och haffade åt sig första bästa pinne. Jag gick tillbaka och lade godis mellan pinnarna.


Andra passet några timmar senare började jag återigen att lägga ut godis mellan pinnarna fem gånger, sen återigen med en indoftad. Nu tog hon rätt pinne tre gånger, sen blev hon slarvig och hafsade åt sig första bästa.


Hon har alltså förstått att hon ska ta den indoftade, men inte hur viktigt att det är just den, utan chansar.


Kul att börja med något nytt, som ändå inte inkräktar/stör ettans moment.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards