karinochwilma

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Valptankar

Av karin - 23 juni 2009 19:57

Nu har jag presenterat idén valpköp för Peter. Hans föräldrar (och syster) var inte ett dugg förvånade, men de läser ju min blogg och har bättre koll än P. Peter var inte särskilt förvånad, men han är ju aldrig en man av stora dramatiska utbrott (för att uttycka det milt). Han höjde lite lätt på ett ögonbryn och sa jaha. Men innanför pannbenet ser man ju hur det börjar att snurra.


Men eftersom han förlitar sig på att jag löser allt, så är han nog inte alltför motsträvig. Hans enda bekymmer är var vi ska ha hundarna på dagen och om vi reser bort. Det är ju också det som är bekymret, men andra klarar ju av det så varför inte vi? Ni som svarat på min enkät och som har hunden med på jobbet eller har hunden hemma med familjemedlem är jag lite nyfiken på. Vad jobbar ni med?


Helena planerar ju valpar på Vilja så det kanske blir en Flat, något jag aldrig har funderat på tidigare. Men Vilja är en så himla fin hund så hon har fått mig på andra tankar. Ikväll frågade jag Peter vilken ras vi skulle ha, om han trodde på en Flat. Han sa att det är nog lagom storlek, lite större än Wilma... Jag blev väldigt förvånad över det, trodde kanske att han tyckte att det skulle bli besvärligt på båten. Men jag har ju redan sett ut en plats för den nya lilla hunden i båten ;-)

 
 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

23 juni 2009 21:08

Och nu är ju lösningen var valpen/arna skall vara på dagarna också! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja & Tina igen

Helena & Vilja & Tina igen

23 juni 2009 21:09

Vilken konstig mening......menar såklart att lösningen är klar!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

23 juni 2009 21:16

Ja visst ska du ha en flat!!!! he hee vi är väl lite partiska där!!1 he heee. Jag tycker då att de är helt underbara. Gillar man att jobba med hundarna så är de ju så otroligt roliga, de är alltid med på allt och sedan när man är inne ja då märks de inte alls!!! Mysiga och kärvänliga också förstås he hee, nä jag är väl inte riktigt objektiv he hee.... men jag är helfrälst!!!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

23 juni 2009 21:45

Så spännande, så roligt inte minst att det skall bli en liten flattegoding även under ert tak och passningen är ju redan klar enligt Helena. Börjar ana lite nu (tror jag).

http://wallander.blogg.se

 
Agneta

Agneta

24 juni 2009 08:48

Jag tror de skulle ha såååå kul tillsammans. De är ju lika livfulla och härliga hundar båda två!

Nu är det bara att börja kika runt......

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

24 juni 2009 17:43

Inte behöver du leta runt.....du vet väl vilken tik du skall ha valp ifrån om du skall ha flatte :-)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Pebbels

Pebbels

24 juni 2009 18:43

Vore underbart att ta en valp från Vilja, hon är en fantastisk hund. Inte alls stirrig som en del flattar kan vara.

Jag har fått reda på att Gun levde förra året men att hon var kraftigt dement. Jag var i butiken idag, men jag såg inte till varken Gun eller Kerstin. Så jag vet inte om hon lever fortfarande.

Grejen är ju att Pebbels kan fullfölja en linförighet med svängar, utan störning. Ska jag ändå dela upp momenten för sig då? Och lägga på störningen?

Ligg och lägg är inget problem, hon vet ju precis, så kan hon skilja på det så kan ju inte stå och ligg bli något större problem... Hm, eller kommer jag få äta upp det där sen ;)

Kram!

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Pebbels

Pebbels

24 juni 2009 20:09

Ska absolut kika på länken. Himla nice med mobilt bredband, sitta här bland måsarna och ändå kunna blogga som vanligt. :-)

Gällande ligg och lägg så kan hon bägge lika bra. Någon gång kan hon ju resa sig från ligg också. Lägg är att hon ligger på sidan, och ligg rakt som sfinx. När hon flyttade sig på platsliggningen bytte hon skinka, men hon låg aldrig rakt (som i ligg) eftersom kommandot var lägg. Hon kan alltså skillnaden mellan olika sätt att ligga. Svårt att förklara jag ska visa dig någon gång.

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

24 juni 2009 21:13

Hemleverans till dörren typ Lnas matkasse!! Itś a deal :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mamma Karin

24 juni 2009 21:21

Hej vilken överraskning för oss med en valp alltså. Vi har just kommit hem från Fifong haft en tuff segling hem men bra .Alice hittade en plats på durken och jag satt i lä hela tiden det tog fyra timmar

 
Pebbels

Pebbels

24 juni 2009 21:51

Jo, det är klart att det är illa om de flyttar sig oavsett kommando, men 9 gånger av 10 så håller hon lägg. Plus att jag tror att 3 minuter är länge för henne som är van att ligga 2 minuter. Men jag borde antagligen gått dit och lagt om henne. Jag får göra bättre ifrån mig nästa gång.

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

24 juni 2009 23:06

Vad spännande med valptankar, jag har ju fått min dröm nu, två hundar, jag ångrar mig inte en sekund även om det stundvis är lite jobbigt :-)

Jag har ju med mig hundarna på jobbet, jobbar på kansli, det är jag och en kille till som delar lokal, men vi har varsitt rum och han älskar hundar så det är inget problem.

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Pebbels

Pebbels

25 juni 2009 09:34

Pebbels är ju en smart hund så jag tror inte att hon har något problem med att skilja på kommandon OM det lärs rätt. Det är mera JAG som har svårt för att komma på hur jag ska lära henne. Beteendet på ligg och lägg bjöd hon på själv så jag har ju bara belönat det. Jobbigt att ha en hund som är klipskare än en själv ;)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

25 juni 2009 16:59

Ja, här ska det också bli fler hundar i framtiden. Så att man har lite att göra ;) Det var faktisk sambon som en dag utbrast (när vi passade två andra hundar). Gu' vad mysigt det är med alla hundarna här... Men han tränar å andra sidan inga hundar :D

Har tidigare haft med mig Asta på jobbet (eller har det ännu förresten) men efter sommaren flytta jag till företagets nya gemensamma kontor - no dogs allowed :( Då är det tänkt att Asta ska vara på hunddagis - om jag nu fixar det ;)

http://vitherde.wordpress.com

 
camilla

camilla

29 juni 2009 01:40

Men hålla nu då? Hur fick du maken att gå med på att skaffa valp?
Tips emottages tacksamt =)

Jag har svarat på din omröstning och jag jobbar natt som undersköterska så det är alltid nån hemma med vovven.

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards