karinochwilma

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Varmaste dagen hittills

Av karin - 28 juni 2009 21:34

Perfekt dag för att börja semestern. Dock inget segelväder för det var helt vindstilla till att börja med. Men efter ett tag kom vinden och vi hade jättefin segling. Jag försökte att skona Wilma från solen. Hon fick bada innan vi åkte och sen "byggde" jag ett litet solskydd åt henne där hon låg bra. Hon är verkligen jätteduktig och ligger still i sittbrunnen. Ibland måste hon komma upp och kolla läget och sitter gärna bredvid den som styr.


 


Vi mötte upp med Peters föräldrar och hamnade till sist vid Björnö en bit bortom Oaxen. Peters systerdotter Jenny var också med. Jag tog ett välbehövt bad när vi kommit fram och Jenny var ute och rodde med Alice. Wilma fiskade gud vet vad resten av kvällen. Vi hörde bara ett plaskande bakom vassen så vi visste var hon var.


 


Björnö är en klubbholme och väl ordnat med dass och brygga. Vi ligger vanligtvis i naturhamnar men i Södertälje kanal så finns det inte så mycket att välja mellan. Men det är ju bekvämt att kunna förtöja och äta på brygga. Det har varit en fantastisk kväll. Varm och stilla solnedgång. Nu ska vi kasta oss in i ett parti Uno.


 

 
 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

28 juni 2009 22:14

Javisst är det varmt vänner... PUH! Bra Wilma att du har vatten till hands (både sjö & dricksvatten:-) Man får faktiskt prata med en hund på freestyletävling, men inte ha godis med på planen:-( Därför är vi extra nervösa, eftersom Latte "går igång" på godis, så jag får smeta in händerna med godisdoft:-) Tack för att ni håller på oss!
Tror Freestyle skulle passa dig Wilma!

Kram,

//C&L:-)

http://carolatte.webb.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

28 juni 2009 22:34

Så bra hon ser ut till att må där hon ligger i sittbrunnen... hon trivs ju verkligen som "hunden i båten".

Semester för er nu... lillo er! Jag har alldeles för många veckor till att jobba... men det sägs ju att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :-)

Ha en härlig semester!

http://www.wallander.blogg .se

 
Gazton

Gazton

29 juni 2009 00:07

Alltså ursäkta men jag ser ingen flytväst på Wilma...hallå!

http://gaztons.wordpress.com

 
Pebbels

Pebbels

29 juni 2009 10:59

Men vad mysigt! Jag vill också ha båt :)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

29 juni 2009 18:25

Hallå där !

Tänk att det ska va så ini vassen kuul att trassla in sig just i vassen ;))) !
Isglassen ( som iofs smälte i hettan på tävlingen :((( ) roade sig kungligt med dummishämtning ända tills en grannbåt upplyste oss om att just där brukade de se en riktig storgädda ... Ooops !!!

Inte sååå kul om dummmisen försvunnit i gäddans gap alternativt gäddan siktat in sig på Lizzie roder .. *s* ! Attans vad hon simmar fort och styr bra med stjärtfenan, f´låt svansen menar jag ;))!!

Fast många knop gjordes det ju förstås inte med kartongen i helgen, utan den fick mest fungera som badbrygga på klubbholmen ;)) så ni ska ju ha cred som iaf luftat seglen på väg mot den heliga Annas öar !!!

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

29 juni 2009 19:37

Vad skönt det låter att vara ute på sjön!!! Det svalkar det väl ändå lite! Låter toppen med bad och såg ju hur mysigt ut som helst på bryggan!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Ingen bild

Anna

29 juni 2009 20:53

Åh, vad mysigt det ser ut, lite avis blir man allt! Kul att Jenny får vara med! kram från Anna

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

29 juni 2009 22:50

Åhh va mysigt man blir inte alls avis när man går här och slavar i värmen :-) Jag vill också ha semester NU!! ¤ dagar kvar.....sen så!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja & Tina igen

Helena & Vilja & Tina igen

29 juni 2009 22:51

4 dagar kvar skulle det vara!! Kraam

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Pebbels

Pebbels

30 juni 2009 09:24

Boken du har lånat mig är ju jättebra, så intressant, jag kan inte sluta läsa :)

KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

30 juni 2009 17:43

Inte lätta att blogga med krånglande dator och inte lätt att träna hund med en annan hund som funderar på vad man gör :-) Men som du säger det låter ju helt ok med sol och bad i denna värmen. Jag jobbar såklart 46 timmars vecka den häör fina veckan istället för min a30 som jag är van vid :-( Men nu är det bara tre dagar kvar!! kRAM

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

30 juni 2009 23:22

Vilken perfekt hundsemester, ni ser ut att ha det jättegott, säger hon som blir sjösjuk i en vattenpöl :-)

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Pebbels

Pebbels

1 juli 2009 18:01

Hur har du det på sjön? Kanske tröttnat och vill komma i land och träna lite hund? ;)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards