karinochwilma

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av karin - 27 mars 2009 17:39

Nu är Wilma och jag i Sandviken igen. Denna gång ska jag hålla mig långt i från bollträdet. I morse fick jag mms av en kompis som sett den första tussilago i Stockholm. Nu när jag pratade med Peter yrde snön i luften. SUCK!


Jag och Helena tränade i morse. Jag började med ingångar och sen inkallning. Men varje gång jag lämnade Wilma så reste hon sig och följde efter eller luktade runt. Jag höll på att bli tokig, det brukar hon ju inte göra. Hon var extremt okoncenterad. Då tränade jag bara på att hon skulle sitta kvar när jag lämnade henne. Och gjorde sen en inkallning.


Sen tränade jag lite rutan med target och skickade Wilma från ca 7-8 meter. Det gick bra tills Helena kom förbi med Viljas pipis för den var mycket mer spännande.


Vi tränade lite på inkallning med ställande också. Fast bara stå-delen. Först genom att kasta godiset bakom henne och klicka när hon kom tillbaka och stannade. Sen satte jag avståndsbelöning bakom henne och ropade in henne till mig och kommenderade "stå". Hon tvärstannar inte men det gick ganska bra.


Efter det körde vi med att locka på hundarna under platsliggning. Först jag som lockade på Vilja när Helena stod en bit bort. Vilja var jätteduktig fast jag gjorde mitt bästa att locka henne. Även Wilma var duktig denna gång. Jag tror att hon till sist fattade vad övningen gick ut på och då gick hon inte på Helenas frestningar.


Sen gick vi en lååååång promenad. Helena som går i de där skogarna varje dag gick vilse. Vi gick runt i cirklar och till sist kände t o m jag igen att vi hade varit på samma ställe innan. H ringde mannen och fick guidning. Det var i alla fall bra för Wilmas del att få en rejäl prommis eftersom hon sen skulle ligga still i bilen 2,5 timmar. Tack för bra träning och promenad!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards