karinochwilma

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av karin - 31 mars 2009 20:40


När vi var i Sandviken hann vi träna lite inomhus, jag vågade inte gå ut och kasta mina bollar... :-) Filmen blev lite lång eftersom jag inte kunde redigera den.


Wilma hoppade upp på mors bricka, där kom hon åt att ge blöta pussar och kom närmre katten Flisan som låg i våningssängen.

Av karin - 31 mars 2009 19:55

Flera bloggkompisar har börjat lägga upp sommarbilder. De flesta liksom jag börjar väl längta nu. Hittade lite bilder från vår lilla fjällvandring i Sälen sommaren 2008. Vi gick drygt 4 mil på 4 dagar. De där ruskiga svidingarna som är mindre än knott gjorde att vi hellre knatade på istället för att stanna och ta pauser. Man fick nästan kissa springandes för att inte bli helt uppäten. En baggis för Peter och Wilma, men det är svårare när man har byxorna nedragna vid fotknölarna.


Här är mina älsklingar, Wilma hade en liten klövjeväska.


När vi slutligen kom tillbaka till Högfjällshotellet så skulle vi slå upp tältet en sista natt för att sen åka vidare nästa morgon. Peter gick för att höra om det fanns några duschar man kunde låna. Men de enda som fanns var i rummen. Men receptionisten sa att vi nog skulle kunna låna en dusch där. Peter frågade vad rummen kostade, jag tror det var 260 spänn för oss båda och man kunde ta med hunden. Det var ju inget att tveka över. Jag var så lycklig över att få duscha och sova i en riktig säng.


Wilma och husse sover alltid sked. Sådan herre, sådan hund...


Jag har aldrig sett Wilma så trött. Hon satt och sov. Svårt att tro att man kan köra slut på henne, men det går. Bara det att man själv inte orkar göra många knop efter det.


Appropå knop så hjälpte även Wilma och husse till att styra den nya båten. Vad ska man ha autopilot till när man har en liten skeppshund?


Av karin - 31 mars 2009 16:52

SVARA PÅ DETTA.

Jag har blivit utmanad av Latte och Carolina

Svara på frågorna.

-Välj ut fyra stycken att utmana.

-Skriv till dem att de är utmanade.

-Skriv även till den som utmanade dig, att du har gjort utmaningen.

* Vilken mat äter du ofta?

Karin - Peters lammfärsburgare med klyftpotatis

Wilma - Precept, torrfoder. Korv, fiskpudding, blodpudding m m när vi tränar

 

* När du är på kalas, är du den personen som sitter, eller hjälper du till med att duka av?

Karin - självklart hjälper jag till

Wilma - självklart hjälper jag gärna till både vid matlagning och diskning!

 

* Var sitter du helst när du bloggar?

Karin - i arbetsrummet eller i soffan

Wilma - Matte sköter bloggandet, jag tycker datorer är ganska trista...

 

* Köper du ofta Triss-lotter?

Karin och Wilma - aldrig, är det därför vi aldrig vinner något heller?

 

* Vilken stad eller land har varit din bästa semester?

Karin - jag gillar Italien

Wilma - jag måste skaffa pass först, sen kanske jag drar med Husse och matte till andra sidan Östersjön i vår nya båt.

 

* Vilken TV-kanal tittar du mest på?

Karin - SVTkanalerna, 4:an, 5:an och någon filmkanal

Wilma - Skäller på allt som har fyra ben oavsett kanal!



Jag skickar denna utmaning vidare till:

*Helena och Vilja

*Lotta, Cola och Juni

*Gaston

*Dat

Av karin - 31 mars 2009 13:02

Meningen igår på måndagsjouren var att det skulle vara tävlingsträning. Vi var ganska många, 11 ekipage så vi delade upp oss på flera gruppen. Jag och Ute kommenderade varandra. Wilma skötte sig jättebra. Det var en gång under läggandet som hon inte lade sig. Min tanke var att köra igenom hela programmet utan repetition, för att sen efteråt nöta lite på de momenten som inte gick bra. På tävling får man ju bara en chans och det är ju bra att öva på hur man agerar då.


Men eftersom det inte blev någon riktig tävlingsträning så lät vi hundarna göra om momenten på en gång. Efter det körde jag flera lägganden med Wilma. Jag var lite taskig och lät henne lägga sig där det var riktigt blött. Första gången tittade hon på mig med blicken "...du menar väl inte allvar? ...ska jag lägga mig i det där blöta?!" Men hon gjorde det och jag belönade massor.


Jag tycket att Wilma kändes pigg och med på noterna. Jag ska fortsätta med ingångar, linförighet på långa raksträckor, under språng marsch och läggande under gång.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards