karinochwilma

Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av karin - 1 augusti 2009 21:06

Seeegt är bara förnamnet. Både jag och Wilma är ur form. Jag känner ingen inspiration. Det var jätteskönt att segla och ta det lugnt denna vecka och jag tror på allvar att jag har kopplat bort hjärnan. Wilma är trött och seg hon också och vi gjorde ett halvhjärtat försök att träna nu på morgonen. Det var lite kvavt och varmt så det kan ju ha bidragit också.


Vi körde först några inkallningar med inställning på fart. Första inkallningen hade Wilma bra tempo. Sen körde jag några till och tempot mattades.


Jag försökte att göra lite stimuluskontroll och backade med Wilma framför mig och körde stå och ligg om vartannat. Vet inte om det är ett lyckat koncept. Wilma gjorde rätt varje gång om än med lite lågt tempo.


Sen pratade jag och Susanne om hur jag ska få fart på vändningarna i fria följet. Jag ska följa hennes tips hur hon har tränat Pebbels och se om det kan få lite bättre följsamhet och fart.


Tränade även nu ikväll  här nere på fotbollsplanen. Det gick mycket bättre.


Först en inkallning utan boll och sen en med boll. Jag tänker köra så, så att Wilma har den sista i minnet inför nästa träning. Det verkar fungera.

Jag gjorde även lite vändningar med tennis boll. Bara korta 5-meters rakor och sen högersväng med belöning med boll. Testade även lite rutan ā la Pake så som jag såg honom träna Cola. Snabba och många repetitioner. Det kanske blev en variant av hans träning eftersom jag har satt kommando på rutan och jag tror inte han har gjort det.


Jag har bestämt att träna bara korta pass, kanske 15 min på morgonen och 15 minuter på kvällen. Köra 2-3 moment ur ettan och ett ur tvåan.


Nu har jag tittat på filmen från tävlingen förra veckan. Jag skulle vilja lägga ut den bara för att ni ska få höra de fantastiska kommentarerna, men jag ska bespara er att titta på eländet.


Jag filmade även kvällens träning, men det verkar bli tungt, får se om jag får ut den. En sak har jag i alla fall konstaterat. Jag måste gå ner 10 kg, skaffa mig en ny garderob och börja se lite raskare ut på appellplanen :-)


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards