karinochwilma

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av karin - 14 augusti 2009 17:00

Fast någon riktig troschock var det ju inte...;-) Ibland orkar jag bara inte säga nej. I detta fallet ringde de från Westerfield alias Divine alias Prestige alias typ Wear Us. En försäljare som vill att jag ska prenumerera på trosor. Jag har tackat ja tidigare, fått ett par gratistrosor och omedelbart avsagt mig prenumerationen. Så även denna gång. Man tycker de borde ge upp, jag vill inte ha 2 par trosor för 140:- i månaden!!! Uppenbarligen så är det tillräckligt många som glömmer att säga upp eller bara inte orkar och därför fastnar i trosträsket. Även om det är juste att få trosor gratis så ska jag säga NEJ nästa gång.


Idag träffades vi på Nacka BK för en sista rundsmörjning. Först körde jag rutan några gånger, med och utan target. Wilma sprang in i mitten men hade ingen vidare fart.


Jag fick låna lite olika apportbockar med andra hundars slem på och tränade apporten, med belöning boll. Sen körde jag några inkallningar, inte heller de väldigt fartiga men helt ok.


Wilma fick ligga och vila lite och såg rätt nöjd ut. Sen gjorde vi en platsliggning 3 minuter. Även då låg hon och blinkade förnöjt.


Efter det så körde jag några UT-dirigeringar och då tände hon till lite grann. Dummiesar är kul! Så jag avslutade med en inkallning med tennisboll bakåt och då hade hon full fart igen.


Precis hemkommen och nu öppnade himlen sig och det tokregnar. Ikväll ska Wilma få vara hos Gerd och Lasse när vi ska bort på kräftkalas. I morgon blir det några promenader men ingen träning och en ganska tråkig dag tror jag så att Wilma kan ligga och ladda rejält inför söndagen. Jag hoppas på soligt men svalt och klar luft så att Wilma håller sig pigg på tävlingen, är det för mycket begärt?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards