karinochwilma

Alla inlägg under januari 2010

Av karin - 18 januari 2010 23:29

 


Så här fina bissingar har man då. Annica, jag tror nog att du har avlat in någon liten haj- eller krockodilgen i alla fall     .


Idag har jag och Helena varit i Eskilstuna och gosat med valparna. De är helt bedårande. Nu är det fart i valplådan även om man inte kan tro det på följande bilder.


  Den minsta bruna tiken tror jag. Så här trött blir man av att rejsa runt.


 

Helt klart avslappnad. En Leeloo? Eller kanske en Pysa eller Mysa?


Den minsta svarta tiken. Kolla de trampdynorna...


Min kamera är så otroligt seg så alla bilder när de är igång blir bara suddiga. Kolla in på Helenas sida, hon har många fina bilder. Jag filmade också och det gick bättre. Men filmerna orkar jag inte fixa ikväll. Men den som väntar på något gott...


...En riktig cliffhanger!   

Av karin - 17 januari 2010 15:02

Idag har jag gjort en grind. Den blir så fiffig att man kan stänga för trappen eller in till köket med en och samma grind . Kan vara bra nu när det blir valpar och många hundar i huset. Peter är ju den som är duktig på att snickra. Jag är inte helt handfallen, men har noll tålamod när det handlar om saker som jag inte behärskar. Som att i en ram med hål upptill och nedtill få i 14 limkladdiga rundstavar samtidigt och klämma ihop utan att det är någon som ramlar ur. Peter var på en låååång promenad med Wilma, men kom hem och kunde hjälpa mig precis innan både jag och grinden hade gått upp i limningen. Det är inte det snyggaste hantverket som gjorts, men med lite färg på och skum ljussättning så kommer den att bli helt ok  .


Efter ett långt träningsuppehåll med undantag för lite smådutt, så känner jag för att träna igen. Idag har det blåst och kännts ruggigt och kallt, fast det är varmare än på länge. Men nästa vecka ska jag nog packa ryggsäcken och åka iväg och träna med Wilmenlund. Bästa Susanne har ju fixat en massa ridhusmöjligheter, så vi får se om vi kan få till någon träning inomhus också .


Anna som jag går min klickerkurs för har precis fått hem sin BC-valp Flynn. Hon har såklart redan börjat klickerträna honom  .


Av karin - 16 januari 2010 16:51

Vi började morgonen med en drygt 1,5 timmes promenad. Jag tog med mig nya sparken och rejsade fram och tillbaka på isen .


      Det här var precis innan jag kraschade in i Peter :-)


Hundarna sprang med mig, bra motion för dem. Mallis orkade inte riktigt till slut. Hon är riktigt snabb när hon sätter fart, men bara i korta spurter. Wilma däremot kan springa, och springa och springa. Hon blir aldrig trött. Pensionärerna tyckte inte riktigt om den nymodiga designen på sparken "men var ska man sitta då?!". Man ska inte SITTA, man ska SPARKA! Sa jag och svischade förbi. I morgon ska jag testa att sätta på skidorna och se hur bra det går att köra med dem.


Sen gick vi hem åt frukost och svidade om för en skidtur. Meningen var att vi skulle på skridskor ha testat skärgårdsisarna, men vi tyckte att det lät lite osäkert med väder och isprognos. Istället blev det 4,5 km för mig och en mil för Peter i skidspåret. Jag kan inte säga att jag tycker att det är det roligaste jag vet. Jag har en urusel teknik. På platten kan jag köra ikapp folk av ren ilska, men i backarna går det bara utför, fast bakåt. Alla andra SPRINGER förbi mig medans jag saxar upp. Jag blir så ARG. Men det är säkert bra för konditionen...


När vi kom hem så var Wilma sugen på att gå ut (man får inte ha med hundar i spåret), så då tog vi en lång promenad. Den blev nästan 2,5 timme lång och det hann bli mörkt. Nu har vi precis kommit hem och fått lite halloumi. Nu har jag med gott samvete sjunkit ner i soffan och kommer nog inte att lätta härifrån på ett tag.

Av karin - 15 januari 2010 08:22

Nu börjar de bli stora, drygt 5 veckor gamla. Nedräkningen har börjat ;-)

Kolla in hos valparna på Ryegate's kennel.

Av karin - 14 januari 2010 03:04

Det är ju många som har frågat vad valpen ska heta. Svaret är att jag ännu inte har bestämt mig. Jag tänker att det kommer till mig när valpen kommer till mig. Men jag har några arbetsnamn, se omröstning.


Och så en helt ovetenskaplig sammanfattning av den senaste omröstningen där 83 personer har röstat.

Var är era hundar på dagarna?

38,6% Hunden/hundarna är hemma i sällskap av familjemedlem

21,7% Jag har med hunden på jobbet

15,7% Hunden/hundarna är hemma själva upp till 5 timmar

8,4% Hunden/hundarna är hemma själva mer än 5 timmar

8,4% Hunddagis/dagmatte/husse

7,2% Hunden/hundarna är hemma, rastar dem på lunchen


Några ovetenskapliga slutsatser man kan dra av detta? Om man tänker sig att det finns 700.000 hundar i sverige så är 270.200 hemma hos en familjemedlem, 151.900 är med på jobbet (riktigt nyfiken på vad folk jobbar med), 58.800 hundar är hemma själva mer än 5 timmar (ingen önskvärd situation, förhoppningsvis får de mycket stimulans när väl husse/matte är hemma).


Rösta gärna i den nya omröstningen. Vi har ju varit inne på att det ska vara vattentema, men det viktigaste är att det är ett namn som är snärtigt och tydligt att ropa, gärna tvåstavigt och om möjligt passar ihop med Wilma. Mycket händer ännu och det där med namnfrågan är ett öppet kapitel fortfarande .

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards