karinochwilma

Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Käppar i hjulet

Av karin - 3 juni 2010 21:37

Jag hade anmält Wilma och mig till Lk2 den 10:e, men förra fredagen började hon att löpa :-( Det är bara 3,5 månad sedan sist så jag hade inte en tanke på att det kunde vara på gång.


Wilma började löpa första gången då hon var 6,5 månader. Sen har tiden mellan löpen minskat för varje gång och nu alltså bara 3,5 månader. Jag ska ringa veterinären. Jag överväger en kastrering, för detta är inte kul vare sig för oss eller henne. Hon verkar i o f s inte så berörd. Hon har inte varit skendräktig eller så. Möjligen lite slöare. Är det någon som har erfarenhet av att ha låtit kastrera sin tik?


Jag kom av mig lite i träningen, men jag och Helena var på jouren i måndags. Vi gjorde en platsliggning och så gick jag igenom några moment. Med Miso har vi varit på jaktträning hos Eva Thorén. Det är fyra gånger nu i juni. Man hinner inte så mycket varje gång, men det blir en hel del diskussioner och tankar som är nyttiga.


Ikväll har jag haft Lystra, Vilja och Tina här eftersom matte och husse är borta. Vilja hittade ett tuggben och var nöjd med att få ligga med det. Sen när jag skulle ta en tur med dem på tomten så hittade Vilja naturligtvis till grannens kompost :-( Åh vad jag längtar efter ett staket! Jag försöker få med mig Peter på noterna. Han är inte emot idén, men pengarna och arbetsinsatsen. Det känns naturligtvis som trista pengar att lägga ut, men det är så otroligt skönt att kunna släppa ut hundarna utan att ha hundra koll hela tiden.


   

En ihärdig Vilja försöker se så hungrig och söt ut som möjligt för att få en tugga av Peters macka.

 
 
Linn

Linn

4 juni 2010 07:50

Jag har en löptik hemma som är hemsk, det pips, flåsas och ingen energi finns alls, så jag tänkte faktiskt kastrera efter nästa löp. Tänkte att hon skulle få mogna lite till först. Hon blir dessutom skendräktig som förutom de fysiska symtomen visar sig i deprimerande inslag.. Går runt och suckar och vill inte göra någonting.

Jag har inte erfarenhet från att kastrera själv tidigare, men känner andra som gjort det. Det enda är väl pälskvaliten som blir sämre, samt om de har lätt att gå upp i vikt. Annars så är det ju praktiskt vad gäller tävlingar, vara på hunddagis o dyl, samt att du får 10% billigare försäkring och du slipper risken för livmoderinflammation. Min förra tik dog i det :(

//Linn

http://hundlycka.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria&Texas

4 juni 2010 11:46

Staket är underbart! Var van vid staket till hundarna förut och höll på att bli tokig ett par veckor när det inte fanns nåt vid nya huset vi flyttade till. Fick sen baksidan inhägnad med svindyrt Gunnebo men det är sååå bra, ovärderligt!:)

 
Helena & co

Helena & co

4 juni 2010 13:54

TACK snälla för att hela ligan fick vara hos er igår! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Vilja

Vilja

4 juni 2010 13:55

Tänk va snål han kan vara den där Peter :-)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

5 juni 2010 10:10

känner igen det där ju med löp..juni o Wilma verkar vara ganska lika..skittråkigt. vi pratar också till o från om kastrering:/

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

6 juni 2010 19:15

Det var himla tätt mellan löpen men det är inte så ovanligt har jag hört. Flera utav mina kompisar har hundar som löper var 3:e månad. De verkar inte heller bli så påverkade av det men det är ju jobbigt med allt blodande överallt!

Hoppas det löser sig!

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Helena & co

Helena & co

7 juni 2010 21:02

Nu glömde vi ju intyget! Hoppas det räcker om du får det till på onsdag. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

12 juni 2010 23:38

Tjaskigt när ni var på "G" igen... men ibland blir det inte som man tänkt sig. Men det går alltid fler tåg :-)

http://stadsflattarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards