karinochwilma

Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Höglöp

Av karin - 8 maj 2009 09:58

Med inte så många timmars sömn per natt blir man ingen bra hundtränare. Passar rätt så bra att Wilma höglöper så att hon är lite trött. För jag har inte tid att hålla på med henne så mycket.



Valdemar tyckte att Wilma luktade JÄTTEGOTT! Hon låter honom lukta men snäser sen av honom så hon är nog inte riktigt redo även om hon ställer upp sig bredvilligt. Någon dag till så här hon nog riktigt på G.



I morse gick vi ner för att träffa det vanliga gänget. Hundarna har gjort en lite promenadstig på den här muren eftersom det är där Lasse brukar ge dem godis. Han har lite svårt att böja sig ner och då är det ju bra att ha hundarna på en bra höjd.


Solen skiner idag och det är fantastiskt vackert. Nu har det börjat blomma på allvar. Vårt körsbärsträd står i blom och bredvid det något slag rosenblomsträd som också blommar snart. Ha en underbar helg alla!

 
 
Ingen bild

Karin

8 maj 2009 10:24

Hej Karin, Alice har just slutat löpa så nu har hon lite mer frihet hemma på tomten. Nu ska vi ut i solskenet sen jag tagit ett tag med dammsugaren, Bengt är i båten som nu är i sjön. Ha en bra helg.

 
Agneta

Agneta

8 maj 2009 15:19

De ser ju ut som om det är ganska nära i allafall, hon vänder ju upp och her bort svansen he heee.

Skönt med lite paus ibland då man inte har tid och ork. Snart är både tid och ork tillbaka ska du se!

Kram o ha en trevlig fredagskväll!

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

8 maj 2009 17:50

smart att ta upp dem på muren så Lasse kan ge dem godis...förståår att det blir en fin stig där, med det där gänget lubbandes där:)kram o trevlig helg!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
vildaopebbels

vildaopebbels

8 maj 2009 18:38

Ser ut som ett mysigt gäng! Valdemar var ju en riktig snygging, skulle nog bli söta valpar Taxtollare ;)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

8 maj 2009 19:52

En Nova Tollax kanske inte vore helt fel heller .. ;))) !? Fast nu blev det ju förstås svårt, när vi nästan ställt in oss på en Flax .. *s* !!!

Kramizar

http://www.lizzieonline.net

 
vildaopebbels

vildaopebbels

8 maj 2009 20:54

Ses vi imorgon vid 10 eller ska du jobba?
KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
vildaopebbels

vildaopebbels

8 maj 2009 23:36

Hur ser söndagen ut, ska du till klubben då? Om inte du eller Helena åker till klubben så tragglar jag nog fotgående och läggande bakom huset :)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards