karinochwilma

Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Konstigt sms??!

Av karin - 16 maj 2009 13:59

Fick ett sms från 0700386114 med meddelandet "Vill du bli ihop?". Kollade på eniro vems telefonnumret kunde vara men fick bara upp en länk till en tjejs blogg. Hon hade också fått meddelandet. Skumt. (Appropå det där med telefonkultur vi pratade om idag på träningen.)


Idag var Wilmenlund seeeeeg. Uj vad allt gick långsamt. Tur att hon inte alltid är så för jag skulle bli galen. Vi körde ungefär samma upplägg som igår, där jag och Helena hjälpte varandra.


INKALLNING MED STÄLLANDE: Gjorde först två raka inkallningar från stående. Sen inkallning med ställande med avståndsbelöning. Men idag gick det inte alls så jag avbröt.


RUTAN: Wilma gjorde en miss där hon sprang bredvid rutan igen för att sniffa runt. Men följande gånger med och utan target så sprang hon och ställde sig fint i rutan, dock utan särskilt mycket fart. Visste inte att man kan galoppera så långsamt!


APPORT: Jag gjorde några korta ingångar från 2 meters avstånd och sen en full apportering. Wilma apporterade och kom in och satte sig fint vid sidan. Jag nöjde mig med den enda gången.


FJÄRR: Körde några sitt från ligg. Sen några sitt-ligg och till sist ett sitt-ligg-sitt. Det gick hyfsat bra så jag slutade där. Vi diskuterade vilket sätt som är bäst som hunden utför de olika delarna. Hur man minimerar förflyttningen mellan sitt, ligg och stå. Hittade återigen denna film från Maria Hagström.



 
 
Pebbels

Pebbels

16 maj 2009 19:08

Kollade in filmen! Snyggt! Nu förstår jag vad du menar med den där linjen. Det verkar alltså som om bakdelen är låst och frambenen förflyttar sig. Det är väl så ni också har tränat?

Tnx for today!

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

16 maj 2009 19:44

jo den där fjärren skulle man ju vilja ha:)shit vad snyggt:)ha en fin fortsättning på helgen:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

K

16 maj 2009 22:23

Hej

Konstigt, jag fick exakt samma sms idag vid 17:30 tiden från samma nummer...
hmm

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

17 maj 2009 01:38

Oj, vilken film! SNYGGT att se på:-) Men vilket konstigt sms?! Ja, vad ska man säga? Men tack för varningen, verkar ju sjukt. Eller någon som skickat fel, kanske blir så när många skickar sms samtidigt?!

Kramizar,

/C&L:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

17 maj 2009 10:37

Haha, vad ni är söta! Det växer faktiskt inga smultron på smultronstället, utan en bit in i skogen, men jag kallar det så för ingen vet vart det finns! Utom jag och matte förstås... Men du har inte långt till det kan jag avslöja, för det ligger i Saltsjöbaden:-) Vi hörs senare, nu ska matte åka och kolla på freestyletävling, hon måste förbereda sig innan vi börjar tävla...

KRAM!

//Lattisen med mattisen:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

17 maj 2009 12:08

NU LIGGER ÖVERRASKNINGEN UTE I BLOGGEN, Vänner! Kram på er, hoppas ni gillar den...

//Lattis med mattis:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
jess

jess

17 maj 2009 15:42

Jag fick också ett sms från samma nummer 12 Maj, ... "nån som vill göra nåt skönt?"

http://barajess.blogg.se

 
Ingen bild

TP

22 maj 2009 13:56

Fick SMS från han/henne idag, stod "vill du gå på date/träff?"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards