karinochwilma

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Vilodag och ofrivillig flukt

Av karin - 13 augusti 2009 19:58

I morse gick vi en tvåtimmars promenad runt vattnet här hemma. På vägen hem skulle Wilma få bada vid några klippor. Precis när jag skulle kliva ner där såg jag armbågen på en person som låg där. Vi gick aningens längre bort istället, tur var väl det för där låg personen spritt språngande. Det är inte direkt något undanskymt badställe, utan ligger precis vid vägen där många passerar både landvägen och vattenvägen.


Varför är det inte fräscha 25-åringar som badar näck??! Nej, jag ställde mig inte och glodde men Wilma var på väg att springa upp och lägga en blöt boll på personens mage och det var då jag fick en ofrivillig glimt :-O! Mannen var i sjuttioårsåldern och såg ut att ha legat där ett tag för han var väldigt solbränd :-) Och ja han levde för han rörde på sig.


Jag är inte särskilt pryd och badar gärna naken om jag är själv, men vissa saker vill man inte ha kvar på näthinnan :-)


Med träningen har det varit lugnt. Jag tog några svängar linförighet. Vi gjorde några ingångar och en inkallning med boll bakom mig. Allt på kanske 5-10 minuter.

 
 
Helena

Helena

13 augusti 2009 21:20

Hrm det där var en mental bild som jag helst skulle vara utan....jag ä inte heller pryd men spritt språngande mitt bland folk :) Nje det får bli nakendopp hemma i poolen! Så du kunde inte hålla dig från lite lite träning idag. Jag ställde upp en ruta (med en liten target) och så körde jag lite fritt följ och inkallning med ställande och sen skickade jag henne till rutan och hon sprang direkt in i mitten!! Vi får hoppas det sitter på söndag men det känns lite tufft! Skulle du hänga med en stund imorgon och tän a dirigeringar? Jag tror jag kan sluta stax efter ett eller nåt (beoende på hur mycket som kommer in att göra). Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

13 augusti 2009 21:40

Vilken upplevelse!!!! Undrar om du kan sova he heee.

Här har det varit lugnt idag. Jag har varit till stan en sväng, hälsat på mamma, varit på apoteket och sedan när jag kom hem så har vi varit ut på en cykeltur, i sakta mak.

Nu är det lite bättre i benet igen så jag hoppas medicinen hjälper då blir det träning imorgon igen....

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

13 augusti 2009 21:40

hehe..ooops.jo den bilden hade jag nog oxå kunnat vara utan;)haha ja varför kunde det inte vart en 25 irig hunk istället;)ungefär som när man ser snygga cabbar eller bilar o man väntar sig något tjusigt..osså sitter det en gammal gubbstrutt i..:(

http://www.juniocola.bloggagratis.sevheu

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

13 augusti 2009 23:11

Hahaha, vilke upplevelse. Jag är nog rätt pryd för jag vågar inte bada naken någonstans där någon oväntat kan dyka upp :D

Tror att det är en bra taktik du kör på Wilma nu innan tävling. Jag ska också ta det lugnt, bara köra linförighet och bocken fram till söndag.

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

14 augusti 2009 18:23

Tänk att vissa bara tar hänsyn till sig själv och sitt välbefinnande. Tur att Wilma kom tillbaka med bollen så att han inte behövde resa sig och kasta tillbaka den :-)

Ha en härlig fortsatt trevlig fredagskväll!

Kramizar

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards