karinochwilma

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Ett litet farväl och ett litet välkommen

Av karin - 15 augusti 2009 18:11

Lille Curtis Papillon blev så illa biten av en stor hund så hans matte var tvungen att ta bort honom. Helt oprovocerat och med siktet inställt på att döda hoppade hunden på honom. Jättesorgligt, jag tror han bara var två år.

Nu har matte fått en ny liten papillon, här är Vera 8 veckor.


 


Igår var vi på kräftkalas hos några vänner som har två katter från ett katthem. Wilma fick inte följa med för jag tror att Wilma tycker om katterna mer än de tycker om henne. En som däremot adopterade Peter var Karelin. Jag mutade honom med kräftor, vilket han naturligtvis tog. Men sen hoppade han resolut upp i Peter knä och där låg han kvar. Peter som aldrig har haft katt sa att det var det längsta han någonsin haft en katt i knät :-)



Idag har Wilma och jag tagit det lugnt. I alla fall Wilma. Jag har dammsugit bilen och lagt in nytt skydd i bak för hundarna. Sen har jag skurat hela badrummet och oljat in klinkersen (som skulle ha gjorts för kanske 3 år sedan). Jag är nöjd med mitt värv. Men Wilma tycker det är skittråkigt.


Peter och Wilma datoriserar.


I morgon bär det av till Västerås. Vi siktar som vanligt på att vinna :-D Men man vet aldrig vad Wilmenlund siktar på. Hon kanske tycker att det räcker med en utflykt med kompisarna. Vi får väl se. Okristligt tidigt måste vi åka i alla fall. Jag räknar med att gå upp senast 5.00, så det är väl dags att gå och lägga sig nu ungefär :-)

 
 
Helena

Helena

15 augusti 2009 18:44

Såå sorgligt med lille Cutis! Men vilken liten goding lilla Vera var.

Komme du hit vid 5,35 såg jag på Susannes blogg :) Jag är redo då men yrvaken :) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

15 augusti 2009 18:55

Vilken sötis!!!!

Jag kan ta min egen bil så att vi inte strular till det för Wilmenlund som SKA ta sitt Lp1 imorgon.

Pebbels får göra vad som helst, bara hon inte lägger sig på ställandet...jag struntar i poängen ;)

När ni kommer till flygplansmuseumet (vä sida) så är det en liten Brukshundsskylt på höger sida (som är gömd lite bland träden) dit ska ni, så ses vi där. :)

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
lOTTA

lOTTA

15 augusti 2009 20:04

vi är på plats:)jättefiint är det här. nu har det börjat regna..men vi sitter inne o myser i tältet. har vart på hundkapplöpning alldelens här brevid. vi kom försent för tävlingarna, men de var några so tränade efteråt, det var kul att se:)juni var på toopp idag..jädrar vad fint det såg ut..på ALLA moment...hoppas hoppas det håller i sig tills imorgon:/
hoppas hoppas att Wilma vaknar på bästa solskenshumör:):)Ses imorgon:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
anna

anna

15 augusti 2009 20:31

Usch vad sorgligt med Curtis....och lilla Vera är bedårande, en liten pappis kanske ni skulle ha?! Peters katt-erfarenhet är som min, jag blir lika förvirrad när en katt kommer till mej...Hur gör man? Hoppas det har gått bra för er idag och att Wilma har haft roligt!
Kram Anna

http://www.anna-lindkvist.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

16 augusti 2009 17:11

Vilket grymt slut för lille Curtis... men nu förgyller en underbar liten Vera mattens liv.

Peter ser inte hel ovan ut med katt!

Oj, vad nyfiken jag är på hur det gått för er alla idag (vi har hållt tummar & tassar så att vi nästan fick kramp).

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards