karinochwilma

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Kojan

Av karin - 19 augusti 2009 18:58

Jag ska försöka träna in kojan. Tanken är att Wilma ska kunna gå in i kojan och vara passiv. Den ska både fungera som viloplats och startblock.



 
 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

19 augusti 2009 20:15

Verkar ju lite pyssligt att få till både vila och startbox i samma, men jag tror att om man lyckas med det, så är en sån koja suverän att ha !
Har faktiskt funderat på att skaffa just en tygbur ;)) fast vet fortfarande inte vilken som är optimal vad gäller pris och utförande !

Kramizar

PS Sen får du väl " ta tag " i agilityn på riktigt nu när du har en bra tävlingskoja oxå :-)))DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

19 augusti 2009 21:40

Åh, vad det är kul att se hur ni tränar och hur smart hon är på att "klura" ut vad det är du vill.

Jo, jag är så nöjd med bilen! Tyra har börjat känna att det är hennes nu också så hon känner sig trygg.

Hoppas ni mår bra och får vara friska, det här är inte kul!!!!

Kram

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

19 augusti 2009 22:14

Det ser ju jättebra ut på filmerna. det varkar som om Wilma tycker att tvåan är mkt roligare än ettan.

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Helena

Helena

19 augusti 2009 22:40

Men gud va petig du är matte :)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

19 augusti 2009 22:45

Jag blir så himla imponerad... så snabb hon är på att fatta galoppen. Otroligt söt när hon lade huvudet på sned och trodde det skulle räcka för att bli belönad :-)

Det är jättekul att ha en valp igen... och denna gång försöka att göra mera rätt än fel. Än så länge verkar jag vara mer intressant än kurskamraterna... i alla fall med köttbullar och leksak i närheten :-)

http://wallander.blogg.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

20 augusti 2009 10:06

Jag skrev en kommentar här förut men den försvann :/

Jag såg att du var först till att gratulera på bloggen :D

Ska ni träna imorgon som vanligt? Får jag vara med och leka då? ;)

KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

20 augusti 2009 10:56

hej! det där med vila och att vara passiv, det är i alla fall Cliff bra på! Idag kommer min kompis Anna få hem sin basenji, det ska bli kul att träffa henne! Har aldrig sett en basenji. Kram Anna

 
Annica

Annica

20 augusti 2009 11:05

kain, jag blir galen på denna satans lydnadsklass 1!! herregud, momenten är ju jätteenkla och ändå får vi inte till det *morr* Nu vet väl hon oxå vad som händer på tävling.. Två okey tävlingar där hon nollat läggandet, gårdagens skittävling då hon visserligen la sig men gjorde allt annat åt helskotta. Ja, tur att vi har Fliken se fram emot för nu är jag deppig..Tack för omtanken!
Och tur att Susanne var där så vi kunde hålla varandra sällskap på en knasig tillställning.. Väldigt stimmigt igår men jag tror Pingla hade varit lika knasig ändå..

http://www.ryegates.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

20 augusti 2009 11:58

Vi har oxå en sådan, men Stella går bara in där om det ligger godis där.. Ser dock ut att gå bättre för Wilma :-)

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards