karinochwilma

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Fortfarande lite medtagen

Av karin - 31 augusti 2009 21:57

Känner en förkylning på gång och det får inte ske eftersom vi ska gifta oss på lördag! Nu blir det till att försöka ta det lugnt. Men Wilma måste ju gå ut och lite träning dör vi ju inte av :-)


I morse gick vi ner till fotbollsplanen. Jag ställde upp en rutan och körde lite läggande och inkallning. Wilma stannade riktigt snabbt på inkallningen med ställande :-) Men nu få jag passa mig för hon börjar att tänka själv. Jag måste variera avståndet mer och fortsätta med raka inkallningar.


Idag ställde jag upp mig ca 15 meter från rutan och skickade henne. Hon sprang in i rutan men stannade vid främre högra konen, vilket hon ofta gör. Jag tog godisskålen och satte den ca 7 meter utanför, bakom rutan och skickade henne genom rutan till skålen. Hon  sprang då runt rutan till godisskålen. Jag flyttade då skålen så att den stod 3 meter utanför, bakom rutan. Då sprang hon rakt igenom rutan till godiset. Jag tog bort skålen och fortsatte att skicka. Hon fortsatte att springa rakt ut och så ropade jag stå. Jag längde hela tiden avståndet och det gick bra hela tiden.


Sen körde jag två apporteringar. Den första så satte hon sig lite snett när hon kom in. Jag körde lite korta ingångar med apportbock och sen gjorde hon den sista apporteringen  perfekt.


Sen tränade vi stoppsignaler hela vägen till badet.


Träningen kändes riktigt bra och jag känner mig nöjd!


Måste passa på att gratulera Wilmas brorsa Tengel som blivit SVCH i viltspår. Och hans "brorsa" Raiko, som fick 1:a pris, en 4:e plats på
 jaktprov i juniorklass under Tollarspecialen. Bra jobbat Stina trots att nerverna var utanpå kroppen!


 
 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

1 september 2009 00:04

Låter ju som det går kanon med Wilmenlund.
Det är nåt sånt där jag har tänkt mig med rutan också... Ska iaf försöka lära henne att bli skickad rakt ut, och då behöver jag nog er hjälp :)
Tänker du starta henne i 2an i höst?

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

1 september 2009 08:21

Jag förstår att du inte hinner den här veckan :) Det är ju inte klokt vad spännande det är nu, bara några dagar kvar, sedan är du gift!!!

Jo, jag började plugga igår. Tydligen är det helt kaos på mitt jobb, jag misstänker att det är fler som kommer ta tjänstledigt.

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Annica

Annica

1 september 2009 10:44

Gifte er!! Grattis i förskott ;-) Vila dig i form så hoppas vi på många kort sen här i bloggen..

http://www.ryegates.se

 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

1 september 2009 15:34

Hoppas att du snart kryar på dig !! Bruden kan ju inte vara vissen ju ;))) Ska förresten bli väldans spännande att få se bilder på både er och antagligen världens sötaste lilla brudnäbb :-)))

Apportera släpet borde ju vara plättlätt för Wilmenlund nu efter helgens " duvning " ;)))
Hoppas att hon inte tar så bra grepp att du kommer att göra en Lill Lindforsentré bara .. *s* !!

Kramizar

http://icelolly.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

1 september 2009 18:35

å så spännande med gifteriet:)Hoppas, hoppas du inte blir förkyld!hoppas verkligen att vi får se lite brudparsbilder, länge sedan nu jag var på bröllop!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

1 september 2009 18:56

Neej inte får du väl bli förkyld nu.....du sa ju redan i bilen hem att du kände dig ite risig! Hoppas du mår bättre nu....för ni har väl en del att fixa med också den hr veckan :) Blir ingen träning för dig på fredag va? Åhh vi längtar såklart efter att få se bröllopsbilder! Kram kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

1 september 2009 19:09

Ta det lugnt och drick massor av stark soppa med massor av vitlök...kanske inte så lämpligt inför bröllopsnatten, hm... men huvudsaken är att du mår som en prinsessa på lördag! Krya på dej! Ser fram emot lördag, håller tummarna för vackert väder och en frisk Karin! Kram Anna

http://anna-lindkvist.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin - 17 november 2013 16:18

Några reflektioner efter senaste tidens hundträningar och kurser. Jag har de senaste åren fått lov att tänka om, tänka nytt och tänka om igen. Knappast någon rymdforskning, men här är mina funderingar i alla fall.   Jag läste häromdagen om en psy...

Av karin - 22 september 2013 17:15

LABBEKLUBBENS WT Igår var det Labbeklubbens WT i Norrtälje. Jag och Miso började storstilat på ruta 2, en enkelmarkering och kammade hem en 20-poängare. Vidare på ruta 3 fick vi 17 poäng, vilket jag tyckte var snålt eftersom hon sprang rakt ut och ...

Av karin - 20 september 2013 21:59

Efter långt tävlingsuppehåll så har jag nu tävlat med båda hundarna.   Förra söndagen debuterade jag och Wilma i agility utanför klubbens trygga "väggar". Peter var med som sällskap. Vis av gamla erfarenheter placerades han och Miso på ställe vid...

Av karin - 23 augusti 2013 08:13

Igår åkte vi 3 timmar upp till Hälsingland och Eva Thorén Söderström och hennes fantastiska Edsäng. Lite galet att åka så långt kanske, men vi hade en jätterolig dag och tränade i sju timmar med några pauser för fika. Det blev nästan som ett WT med f...

Av karin - 19 augusti 2013 17:10


Det var så länge sedan nu jag var inne här så jag nästan har glömt bort att jag har en blogg  . Det har runnit en hel del vatten under kölsvinet sedan sist.   Det har hänt mycket på hundträningsfronten. Vi gjorde några försök att starta i rallyly...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards