karinochwilma

Alla inlägg den 26 januari 2009

Av karin - 26 januari 2009 20:45

Det har inte blivit så mycket tränat idag. Denna vecka kommer att bli en rejäl jobbvecka med sena kvällar. Jag försöker att inte rucka på min utetid på dagen och då får jag jobba igen på kvällarna istället. Det känns som om det är viktigt att få det lilla dagsljuset man kan. Fast idag blev det nästan inte ljust över huvudtaget.


Nu på kvällen tränade vi inomhus på att backa efter väggen. Wilma har en tendens att skynda bakåt och tappa position, kanske för att jag har gått för fort fram. Men ikväll så gick hon riktigt fint med små steg bredvid mig.


Vi tränade också på position med hjälp av en låda som hon fick ha frambenen på och så kliva runt med bakbenen. Först stod jag mittför henne, sen väntade jag in henne så att hon stegade runt och stod bredvid mig. Då flyttade jag till motstående sida av lådan så att hon fick stega runt ett halvt varv för att komma in i position.

Av karin - 26 januari 2009 13:39

I morse gick vi för att träffa hundgänget som vanligt på morgonen. Idag var det kalas för Gerd fyller 70 och Gunnar 78. Här firas alla, hundar som människor. Champagne till de tvåbenta och köttbullar till de fyrbenta (jag får hejda köttbullsfesten lite, för det går lätt över styr :-)


I morse fick vi träffa en ny lite goding, Posh, en Malteser. Hon var väldigt söt och väldigt liten (och jag som tycker jag har en liten hund). Posh hängde på det stora hundarna och blev väldigt förtjust i Wilma. Vilket är tur för i morgon ska Gerd och Lasse ha alla fyra hundarna. De är otroliga, det är aldrig något problem, ut på promenader fast de har problem att gå båda två och in i bilen om de behöver göra ärenden. Jag är jätteglad att de finns.


Posh, Mallis och Conrad. Posh får nog tvätta tassarna innan hon kommer hem ikväll.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards