karinochwilma

Alla inlägg den 1 april 2009

Av karin - 1 april 2009 19:18

Ja vi har ju inte klarat 1:an ännu. Men det känns så nära. Hoppas bara att Wilma inte börjar att löpa nu för jag har anmält mig till en tävling 19:e april. Känner jag en minsta tendens till att hon ska löpa, blir slö, stissig etc så kommer jag inte att tävla.


Men jag är så trött på att harva 1:ans moment och jag tror att Wilma behöver få lite nya utmaningar. Många saker har man ju ändå nytta av i 1:an, som fria följet etc. Hoppet tränade vi ju på när vi tänkte köra appellen så det blir lite uppfräschning.


Inkallning med ställande: Idag när jag kom hem var det strålande sol och skönt så jag körde i ca 20 min. Först lite inkallning med ställande. Jag började med att kasta godis bakom Wilma, när hon sen kom tillbaka mot mig så kommenderade jag "stå". Hon stannar hela tiden  ca 2 meter ifrån mig oavsett hur långt ifrån jag står. Istället lade jag godiset ca 1,5 meter bakom henne och gick 20 meter. Sen ropade jag in henne och kommenderade "stå" efter halva sträckan. Då stannade hon riktigt bra och fick springa och hämta belöningen.


Fritt följ: Sen körde vi lite fritt följ, det gjorde hon riktigt bra. Hon går fortfarande lite för långt fram ibland, men hänger bra med i svängarna. 


När vi kom hem så stod Peter redo att ta en löprunda, så han tog med Wilma också. De sprang ca 6 km och när de kom tillbaka kom Wilma inrusande, sprallig och glad. Peter kom efter, inte fullt lika sprallig :-) Det var ett tag sedan de var ute och sprang eftesom det har varit så halt. Konditionen kanske inte är på topp.  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards